رای مثبت مجلس دومای روسیه به تعلیق مشارکت مسکو در پیمان موشکی ۱۹۸۷

مجلس دومای روسیه با اکثریت آرا به اقدام رئیس‌جمهور این کشور در خصوص تعلیق مشارکت در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد رای مثبت داد.

رای مثبت مجلس دوما روسیه به تعلیق مشارکت مسکو در پیمان موشکی ۱۹۸۷به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذاران مجلس دومای روسیه به اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور برای تعلیق مشارکت در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد رای مثبت دادند.

مجلس دومای روسیه امروز با ۴۱۷ رای موافق و یک رای مخالف به اقدام رئیس جمهور این کشور برای تعلیق مشارکت مسکو در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد موافقت کرد. قرار است این لایحه در ۲۶ ماه میلادی جاری در مجلس علیای روسیه مورد بررسی قرار گرفته و به رای گذاشته شود. این لایحه به ولادیمیر پوتین این امکان را خواهد داد تا اجرای پیمان موشکی ۱۹۸۷ با آمریکا را بنا به صلاحدید خود از سر بگیرد.

اوایل سال میلادی جاری آمریکا اعلام کرد این کشور تعهدات خود تحت پیمان موشکی ۱۹۸۷ را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. در دوم فوریه امسال نیز رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به اقدام واشنگتن تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار