دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دانشگاه Macquarie استرالیا همکاری می کند

با بسته شدن یک تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه Macquarie استرالیا، همکاری مشترک این دو نهاد علمی آغاز شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دانشگاه Macquarie استرالیا همکاری می کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خواجوی راد مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهمترین مدل‌های همکاری بین المللی دانشگاه ها، عقد قرارداد‌های مدرک دوگانه در دوره‌های دکتری است و دو دانشگاه با شناختی که از سطوح آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی یکدیگر دارند نسبت به انعقاد این گونه قرارداد‌های بین المللی اقدام می‌کنند.

وی افزود: در این دوره‌ها دانشجو با داشتن اساتید راهنما از هردو دانشگاه، نیمی از دوره را (دانشجویان دکتری حداقل دو سال) در دانشگاه مبدأ و نیمی دیگر را در دانشگاه مقصد سپری می‌کند و در صورت برآورده کردن شرایط لازم، در پایان از هر دو دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه Macquarie سیدنی استرالیا برنامه‌های تحصیلی دکتری مشترک (Cotutelle) را با هدف ارتباطات عمیق و پایدار با دانشگاه‌های بین المللی برگزار می‌کند و تاکنون با تعدادی از دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در این برنامه همکاری داشته و اکنون این ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برقرار شده است.

فرزانه برومند دانشجوی دوره دکتری رشته آمارزیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین دانشجوی مشترک دو دانشگاه تحقیقات خود را از ابتدای ماه جولای۲۰۱۹ در دانشگاه Macquarie ادامه خواهد داد.

در این پروژه تحقیقاتی مشترک، بورسیه iMQRES که شامل هزینه تحصیل، هزینه زندگی در استرالیا در طول دوره و یک بلیط رفت و برگشت مشهد-سیدنی است از دانشگاه Macquarie به این دانشجو تعلق گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

اولین دانشجوی مشترک دو دانشگاه مشهد و سیدنی از ماه جولای به استرالیا می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.