آمادگی سامبوکاران فارس برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی

سامبوکاران فارس آماده شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی می‌شوند.

آمادگی سامبوکاران فارس برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین نجاتی مسئول انجمن سامبو استان فارس گفت: ورزشکاران فارسی این رشته برای شرکت در مسابقات اتخابی تیم ملی آماده می‌شوند.

وی افزود: انجمن سامبو از دی ماه سال ۱۳۹۷ در استان زیر نظر هیات ورزش‌های رزمی فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر رشته رزمی سامبو در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، ارسنجان، خرمبید، پاسارگاد، استهبان، فسا، نی‌ریز و قیر و کارزین فعال است.

نجاتی اظهارداشت: ۲۵۰ ورزشکار نیز به صورت حرفه‌ای این ورزش را در استان دنبال می کنند که برای حضور پرقدرت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی، اردوی تمرینی خود را در دو بخش مسابقات اسپورت سامبو و کامبت سامبو به صورت منظم آغاز کرده اند.

مسئول انجمن سامبو استان فارس ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان این انجمن برگزار شد برنامه ریزی برای حضور حداکثری داوران استان فارس در دوره‌های داوری کشوری برگزاری مسابقات انتخابی رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال زیر نظر هیات ورزش‌های رزمی استان فارس، برای شرکت در المپیاد استعداد‌های برتر و برنامه ریزی به منظور فعال نمودن سامبو در بخش بانوان فارس از دیگر اهداف این انجمن در سال ۹۸ تعیین شد.

سامبو یک ورزش رزمی روسی به معنای “دفاع از خود بدون سلاح” است .

این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز و هنر‌های رزمی است.

این رشته در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت دارد.
انتهای پیام/م

سامبوکاران فارس آماده شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار