ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف از جمله دارا بودن مرز‌های رسمی گفت : این استان برای تبدیل شدن به یک ترانزیت تجاری فعال و به صرفه مرکزیت مناسبی دارد.

به گزارش     گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در همایش حمایت از کالای ایرانی که به همت گروه صنعتی- تولیدی انتخاب و شرکت اسنوا در کرمانشاه برگزار شد، استان کرمانشاه را دارای مزیت‌های برجسته برای سرمایه گذاری دانست و گفت : شهر کرمانشاه با چهار مرکز استان دیگر فاصله یک و نیم ساعته و تا بغداد نیز فاصله‌ای ۲ ساعته دارد و این یعنی استانی است که دارای مرکزیت مناسبی برای تبدیل شدن به یک ترانزیت تجاری فعال و به صرفه است.

وی گفت : همچنین بیش از نیمی از کالا‌های مصرفی عراق از کرمانشاه صادر می‌شود و نیز این استان مناسب‌ترین مسیر ترانزیتی به سوریه است و این نشان می‌دهد که کرمانشاه دارای شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است.

وی در ادامه سخنان خود تولید ملی را ایجاد کننده غرور ملی دانست و اظهار داشت: تولید یک پروسه ارزشمند است و تولید ملی ارزشمندتر، اما مهمتر از این‌ها خرید کالای ملی است که باعث تقویت و دوام تولید ملی و ایجاد اشتغال می‌شود که شعار امسال نیز بر همین اساس انتخاب شده است و نشان از با اهمیت بودن تولید ملی نزد رهبر معظم انقلاب دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، دانش بنیان بودن روند تولید را بسیار بااهمیت ذکر کرد و افزود: هرچه محصولات تولیدی بر اساس علم روز و کیفیت مناسب باشند باعث تقویت اطمینان و اعتماد اجتماعی می‌شود که این مساله به این دلیل که محصولی تجربه شده در بین مصرف کنندگان است مهمترین تبلیغ برای دوام و نفوذ بیشتر یک محصول می‌باشد.

حاتمی تصریح کرد: تیم مدیریت استان نیز تمام عزم خود را برای حمایت از سرمایه گذاری از خرد تا کلان به کار بسته است و در این راه تحولات و اصلاحات مطلوبی صورت گرفته که امیدواریم در ادامه به مرحله عملیاتی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت برسد و کرمانشاه به جایگاهی که حق مردمان نجیب و شریفش است، برسد.

وی افزود: استان کرمانشاه با چهار هزار و ۲۰۰ اثر گردشگری یکی از استان‌های مهم گردشگری کشور است ضمن اینکه سومین قطب مهم تولیدات بالادستی پتروشیمی بعد از بوشهر و عسلویه می‌باشد و همچنین در کشاورزی و دامداری نیز از قطب‌های مهم کشور می‌باشد که باید تمرکز بیشتری بر روی این مزیت‌ها به جهت کاستن مشکلات کنونی داشته باشیم.

وی یادآوری کرد که ما مصمم هستیم که در ادامه موفقیت‌های چند ماه گذشته در کاهش تورم و بیکاری، استان کرمانشاه با رتبه یک بیکاری کشور خداحافظی کند که تحقق این موضوع با همدلی و همفکری و هماهنگی در اجرا کاملاً امکان پذیر است.

 

 

انتهای پیام/د

یک ترانزیت تجاری فعال و به صرفه مرکزیت مناسبی داریم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار