یک مقام مسئول مطرح کرد؛

اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه

اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانهپور اصغری یکی از اتفاقات با اهمیت بودجه امسال را پایدار شدن اعتبارات طرح تحول سلامت به میزان ۴۹۰۰ میلیارد تومان در قالب ردیف بودجه‌ای مشخص اعلام کرد.

به گزاش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در نخستین گردهمایی روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها اظهار کرد: سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و حتی خانوار‌های پشت نوبتی هم تحت پوشش درآمدند و در این خصوص، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان هدفمندی واقعی یارانه‌ها محقق شد.

وی یکی از اتفاقات با اهمیت بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را پایدار شدن اعتبارات طرح تحول سلامت به میزان ۴۹۰۰ میلیارد تومان در قالب ردیف بودجه‌ای مشخص اعلام کرد.

پوراصغری در ادامه سخنان خود یکی دیگر از اقدام‌های معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور را موضوع مشارکت بخش غیر دولتی برای مدیریت مراکز درمانی کشور اعلام کرد و گفت: در حدود ۴۰ میلیارد تومان برای این منظور لحاظ کرده‌ایم و در آن چارچوب بخش خصوصی به صورت خرید خدمت و یا دیگر اشکال قرارداد‌های مشارکت عمومی و خصوصی مراکز درمانی را مدیریت خواهد کرد. در صورت نیاز و تقاضای بیشتر این ردیف را در سال جاری تقویت کرده و برای سال آتی اعتبار آن را هم اضافه خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: برای پرداخت افزایش حقوق با فرمول بهتر آماده ایم/ پرداخت اضافه حقوق کارکنان باید با ضریب باشد


این مقام مسئول به یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: معضل کودکان بازمانده از تحصیل نکته تاسف آوری درکشور است که در مناطق حاشیه شهر‌ها افزایش پیدا کرده است و رویکرد ما این است که از طریق خرید خدمات آموزشی، این کودکان را به کلاس‌های درس ببریم.

وی یکی از دیگر از مشکلات بخش آموزش عالی را کثرت موسسه‌های آموزش عالی اعلام کرد وافزود: طرح ساماندهی موسسه‌های آموزش عالی تهیه شده و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم ارائه شده است. که در قالب آمایش سرزمین در نظام آموزشی عالی آن را پیگیری و عملیاتی خواهیم کرد.

 پور اصغری موضوع توازن منطقه‌ای را هم با اهمیت دانست و گفت: در زمینه برقراری عدالت و توازن منطقه‌ای البته اقدام‌هایی در برخی از استان‌ها از جمله قزوین در حال انجام است و ضرورت دارد که بر اساس شاخص‌های مورد تفاهم بایستی فرآیند توسعه را در مناطق مختلف رصد کنیم.

وی در پایان سخنان خود درباره اهمیت اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: بخش پر رنگ اصلاح ساختار بودجه در چارچوب برنامه‌های کوتاه مدت، کاهش مصارف آن است و ما امسال با همفکری و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها باید بتوانیم این امر را محقق کنیم.

انتهای پیام/

سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار