کولیوند مطرح کرد؛

فعالیت ۱۰۰ مرکز خصوصی آمبولانس در کشور

رئیس اورژانس کشور با اشاره به فعالیت ۱۰۰ مرکز خصوصی آمبولانس در کشور، گفت: کنترل منابع نباید باعث اختلال در کیفیت امدادرسانی شود.

آغوش باز اورژانس کشور برای پذیرش بخش خصوصی/ کنترل منابع نباید باعث اختلال در کیفیت امداد رسانی شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در مراسم نخستین همایش آمبولانس‌های خصوصی کشور اظهار کرد: تمام کسانی که اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه آمبولانس‌های خصوصی کردند به‌طور قطع قصد کمک به هم وطنانمان و بهبود وضعیت درمانی کشورمان را داشتند در غیر این صورت می‌توانستند در سایر حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند، هرگونه فعالیتی ارزش معنوی خود را دارد، اما به‌طورقطع فعالیتی در حوزه درمان یکی از با ارزش‌ترین آن‌هاست.
 
وی افزود: همانطور که می‌دانید سازمان اورژانس کشور از سازمان‌های جوان کشور محسوب می‌شود و حدود ۴۳ سال سن دارد و اورژانس کشور در ابتدا حدود ۷۰ پایگاه داشت که بیشتر آن‌ها در شهر تهران بود.
 
رئیس اورژانس کشور بیان کرد: این سازمان به مرور زمان پیشرفت کرد و قوانین مختلفی در این حوزه وضع شد که هنوز به بسیاری از آن‌ها دست پیدا نکرده‌ایم؛ از سال ۹۵ اورژانس کشور در حوزه‌های اورژانس هوایی، اورژانس دریایی، موتورلانس و غیره پیش رفت چشمگیری پیدا کرده است، به طوری که آمبولانس‌های زمینی ما از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه به حدود پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه ارتقا پیدا کرده‌اند یا اورژانس هوایی به ۴۲ فروند بالگرد دست پیدا کرد.

نباید آمبولانس‌های خصوصی را از سازمان اورژانس جدا بدانیم

کولیوند تصریح کرد: یکی از قسمت‌هایی که به تازگی بیشتر به آن می‌پردازیم وسال‌ها از آن غفلت شده بود آمبولانس خصوصی است، یادآوری می‌کنم که آمبولانس‌های خصوصی را نباید جدا از سازمان اورژانس کشور در نظر بگیریم بلکه آن‌ها جزئی از این سازمان هستند.
 
وی ادامه داد: اورژانس خصوصی می‌تواند در قالب توانمندی‌های خارج از ظرفیت دولت به اورژانس کشور کمک کند؛ باید تلاش کنیم تا علاوه بر پرداختن به مباحث کاری و آئین نامه‌های از پیش تعیین شده به حوزه‌هایی مثل اورژانس خصوصی که کمتر به آن پرداخته شده است، اهمیت دهیم.

تعرفه‌های آمبولانس خصوصی را به مقدار واقعی نزدیک کنیم

رئیس اورژانس کشور گفت: یکی از اولین اقداماتی که برای کمک به بخش خصوصی انجام دادیم اصلاح آئین نامه‌های و تعرفه‌ها بود، در حال حاضر بحث‌های زیادی در موضوع تعرفه‌ها وجود دارد، اما توانستیم تعرفه‌های آمبولانس خصوصی را به مقدار واقعی نزدیک کنیم بدون شک ارزش کار این افراد با مادیات قابل قیاس و ارزش واقعی آن‌ها نزد پروردگار است.
 
کولیوند گفت: نکته حائز اهمیت آن است که به اندازه تلاش سازمان اورژانس کشور برای کمک به بخش آمبولانس خصوصی، مسئولان این حوزه برای بهبود شرایط اقدامی نمی‌کنند.
 
وی ادامه داد: هر‌گاه مشکل یا اختلالی گریبان‌گیر فعالان بخش آمبولانس خصوصی شد تمام تلاشمان را برای رفع آن مشکل کردیم، اما آنطور که باید بازخورد دریافت نکردیم.
 
رئیس اورژانس کشور بیان کرد: فعالیت در حوزه امداد و نجات کار بسیار با اهمیتی است که باید بیشتر به آن توجه شود؛ وجود درگیری‌های داخلی یا اختلافات فردی نباید منجر به ایجاد مشکل در امر امداد رسانی شود.
 
کولیوند تاکید کرد: اولین و مهمترین نیاز برای فعالیت بخش آمبولانس‌های خصوصی داشتن نیروی ماهر و متخصص است منابع انسانی ارزشمند‌ترین منابعی هستند که باید برای شروع در بخش آمبولانس خصوصی حضور پیدا کنند و اگر نیروی انسانی ماهر در این بخش حضور نداشته باشد نه تنها ممکن است منجر به آسیب به بیمار شود بلکه خسارت مالی هم به همراه دارد.
 
وی با تاکید بر اهمیت داشتن مدارکی مثل گواهی نامه، کارت ماشین و کارت شناسایی سازمان برای پرسنل این حوزه گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که با بخش آمبولانس خصوصی داریم فراهم کردن امکانات استاندارد برای فعالیت است، در بسیاری از بررسی‌هایی که از پایگاه‌های خصوصی انجام شد اغلب دچار مشکل و اختلال بودند، اورژانس خصوصی و سایر سازمان‌های امدادی و بیمارستان‌ها تیم واحدی هستند و وظیفه تامین خواسته‌های بیماران را برعهده دارند.
 
رئیس اورژانس کشور با تاکید بر اینکه برای تربیت نیروی انسانی نیاز به آموزش‌های تخصصی وجود دارد، تصریح کرد: تعداد زیادی نیروی بیکار در حوزه فوریت‌های پزشکی در کشور وجود دارد پس نباید به تربیت تکنسین اکتفا کنیم.
 
کولیوند ادامه داد: هر یک از دانشگاه‌ها و سایر مراکز که بتواند شرایط استاندارد را فراهم کند می‌تواند به شبکه اورژانس خصوصی بپیوندد حتی راننده‌های آمبولانس‌ها هم باید آموزش‌های عمومی را دیده باشند تا در صورت نیاز بتوانند ماموران امدادی را همراهی کنند.
 
وی درباره هزینه‌های این بخش گفت: به کار بردن واژه کنترل هزینه شاید شایسته نباشد باید به دنبال مدیریت هزینه‌ها باشیم، نباید دغدغه‌های مالی باعث شود تا از کیفیت خدمات ارائه شده به هموطنان کشورمان بکاهیم، اقدامات ساده‌ای مثل ارائه آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از دستگاه‌ها یا مدیریت درست دارو‌ها و تجهیزات می‌تواند تاثیر زیادی بر مدیریت هزینه‌ها داشته باشد.
 
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: پرسنل اورژانس کشور امین افراد آسیب دیده هستند و همه آن‌ها باید تعهد کافی در امر خدمت رسانی داشته باشند بنابراین نظارتی جدی بر استخدام نیرو‌های عملیاتی خواهیم داشت.
 
کولیوند یادآوری کرد: بخش خصوصی بدون شک می‌تواند همراه خوبی برای اورژانس کشور در امر امداد رسانی باشد؛ اورژانس کشور با تمام قوا آن‌ها را حمایت خواهد کرد، اما در قبال این حمایت‌ها انتظار عملکرد مناسبی از بخش اورژانس خصوصی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار