بعد از جلسه هیات دولت چه گذشت؛

از حیاط دولت چه خبر؟

وزرای کابینه پس از حضور در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه 29 خردادماه) به ریاست حجت‌الاسلام  حسن روحانی و با حضور وزرا برگزار شد.

وزرای کابینه مطابق چهارشنبه‌های گذشته پس از حضور در جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

امیر حاتمی : اتهامات وارده در راستای تخریب ایران است

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به  حادثه نفتکش ها در دریای عمان گفت: ایران کشوری مقتدر، قانون مدار و مسئول است و اگر بخواهد کاری را انجام دهد مسئولیت آن را می‌پذیرد؛ این اتهامی ناجوانمردانه به نیروهای مسلح ایران است که نقش بسیاری در تأمین امنیت منطقه و آبراه‌های بین المللی انجام داده و این اتهام را در راستای ادامه تخریب‌های علیه ایران می‌دانیم.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 زنگنه : اروپایی‌ها برای خرید نفت همکاری نمی‌کنند  

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره فروش نفت گفت: برخی مشتری‌های نفتی به قصد دریافت اطلاعات به سمت ما می‌آیند و ما این را می‌دانیم. اروپایی‌ها برای خرید نفت همکاری نمی‌کنند. 

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 وزیر راه و شهرسازی : کارکنان دولت خانه دار می‌شوند

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به طرح مسکن ملی گفت: مشارکت های نهادهای دیگر در این طرح قطعا گره گشایی هایی خواهد داشت و در این طرح برای انبوه سازان جذابیت هایی ایجاد شده است.

درباره طرح رئیس جمهور در زمینه خانه دار شدن کارکنان دولت در سنوات اولیه اشتغال گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی که در دولت مطرح و رئیس جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند و آن، این بود که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان کارمندان دولت یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام بدهیم. 
وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 علی ربیعی: صداوسیما نقش مهمی در سیاستگذاری اوقات فراغت دارد

علی ربیعی سخنگوی دولت درحاشیه جلسه هئیت دولت با اشاره موضوعات بررسی شده در جلسه امروز اظهار کرد: بحث اوقات فراغت از محور‌های مهم جلسه امروز بود و باید سیاستگذاری مناسبی داشت؛ صداوسیما نقش مهمی در این موضوع دارد و رئیس صداوسیما گزارشی درباره این موضوع ارائه دادند و وزارت آموزش و پرورش مامور شدند که برنامه‌های خود برای ایام اوقات فراغت دانش آموزان تدوین کنند و به هیئت دولت ارائه کنند.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

نمکی : امضای تفاهنامه با سازمان میراث فرهنگی برای تسهیل جذب توریسم سلامت

سعید نمکی وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری توریسم درمانی سلامت اظهار کرد: خوشبختانه با کمک سازمان میراث فرهنگی تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم و آیین نامه‌ای را برای شرکت‌های تسهیل گر جذب سلامت تصویب کردیم.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

سرپرست وزارت  آموزش و پرورش : یک سوم مدارس کشور ایمن نیستند

سید جواد حسینی کیا سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت که امروز چهارشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آموزشی کشور گفت: یک سوم مدارس کشور با مشکلاتی روبرو است که انشالله با کمک خیرین مدرسه ساز و همچنین اعتباراتی که دولت برای انجام این کار می دهد، این مشکلات حل خواهد شد؛ خوشبختانه علی رغم تمامی محدودیت‌ها، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث نوسازی و بازسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با فعالیت های صورت گرفته، هرم مدارس غیر مقاوم به ۳۰ درصد رسیده و ۷۰ درصد مدارس استاندارد هستند. انشاالله ۳۰درصد باقیمانده با کمک دولت استاندارد خواهد شد.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 معاون پارلمانی رئیس جمهور: وزرا و رئیس‌جمهور گزارش های لازم را به مجلس ارائه می دهند 

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت که امروز چهارشنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه تاریخ ارائه گزارش عملکرد دولت در ماه های آینده گفت: ما نباید گزارشات دولت را به مجلس منتسب کنیم که در موعد مشخصی تحویل داده شود. وزرا و رئیس‌جمهور به مناسبت‌های مختلف در مجلس حضور پیدا کرده و گزارش های لازم را به این نهاد ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد بودیم که وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و تعداد دیگری از دولت در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس حضور پیدا کرده و گزارشاتی را به نمایندگان مردم ارائه کردند.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 وزیر جهاد کشاورزی: سرانه مصرف لبنیات پایین نیامده، بلکه تولید افزایش یافته است

محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازار لبنیات گفت: سرانه مصرف لبنیات پایین نیامده، بلکه تولید افزایش یافته است و در ارتباط با قیمت لبنیات نیز سازمان حمایت برآورد کرده است. امروز هزینه دامداران افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تولید لبنیات ما بیشتر شده و دامداران شیر را بر اساس قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده عرضه می‌کند، اما باید در بازار نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟ / از حیات دولت چه خبر؟

 رئیس  کل بانک مرکزی: ارز ۴۲۰۰ به قوت خود باقی است

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت  در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعاتی مبنی بر تغییرات قیمت ارز در بازار گفت: ارز ۴۲۰۰ به قوت خود باقی است و فعلا تغییراتی در دستور کار نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار