پلوسی: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه کمک کنند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای، از رسانه‌ها خواست با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه کمک کنند.

پلوسی: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه کمک کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در خروج از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی و تکرار اتهام‌زنی مقامات واشنگتن علیه کشورمان، از رسانه‌ها خواست با اطلاع‌رسانی درست به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه کمک کنند.

پلوسی ضمن ابراز نگرانی درباره اشتباه محاسباتی احتمالی آمریکا، افزود تصور نمی‌کند ترامپ خواهان جنگ با ایران باشد و بار‌ها این موضوع را اعلام کرده است.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اذعان کرد افکار عمومی این کشور بر این باور است که کشتی‌هایی که اخیرا در منطقه خاورمیانه دچار حادثه شده اند و یا هدف حمله قرار گرفته اند، آمریکایی بودند. او سپس رسانه‌ها را خطاب قرار داد و پرسید آیا در انعکاس این خبرها، به این موضوع که کشتی‌های حادثه دیده ژاپنی، نروژی و سعودی بوده اند، اشاره می‌کنند یا خیر.

پلوسی در ادامه ضمن تکرار اتهامات بی اساس مقامات آمریکایی علیه کشورمان، درباره «تحریک کردن ایران» هشدار داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که این اظهارات را در همایشی به میزبانی «سی‌اس مانیتور» بیان می‌کرد، همچنین خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی و شیوه انجام این اقدام را بسیار اشتباه توصیف کرد.

دو نفتکش ژاپنی و نروژی روز پنجشنبه گذشته در خلیج عمان و در نزدیکی تنگه هرمز دچار حریق شدند. در حالی که علت این حادثه هنوز مشخص نیست، آمریکا مدعی است ایران به این نفتکش‌ها حمله کرده است. این در حالی است که واشنگتن هیچ سند و مدرکی برای دفاع از ادعا‌های خود ارائه نمی‌کند. برخی متحدان آمریکا و همچنین ژاپن با ناکافی خواندن دلایل آمریکا برای اثبات این ادعا خواستار انجام تحقیقات مستقل در این باره شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار