۱.۵ میلیون خانوار در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۱.۵ میلیون خانوار در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند.

۱.۵ میلیون خانوار در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اسدالله رازانی ظهر امروز پنج شنبه در جلسه تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران روستایی و عشایری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موضوع بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان یکی از آرمان‌ها و اهداف بزرگی است که همواره بر آن تاکید می‌شود.

وی بیان داشت: از سال ۸۴ صندوق بیمه روستایی عشایری و کشاورزی شکل گرفت و جامعه عشایری و روستایی و همچنین کشاورزانی که غیر ساکن در روستا‌ها بودند و برخی از رانندگان و مسافر برانی که هیچ گونه بیمه‌ای نداشتند به این صندوق پیوستند.

رازانی با بیان اینکه مستمری بگیران تنها ۵ درصد از حقوق انتخابی خود را به عنوان سهم بیمه پرداخت می‌کنند، افزود: دولت در این بیمه ۱۰ درصد از سهم بیمه فرد را پرداخت می‌کند تا کنون حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار عضو بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده مستمر هستند و این عدد قابل توجهی استدر حال حاضر ۱۰۰ هزار خانوار از صندوق بازنشستگی روستایی مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد راه را تا کنون طی کرده‌ایم گفت: استان کرمانشاه از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حدود ۵۰ هزار نفر سهم را دارد و این یعنی ۵ درصد از جمعیت بیمه شده مستمر از استان کرمانشاه هستند و این در حالی است که فقط ۲.۵ درصد جمعیت کشور را دارد.

رازانی بیان کرد: کرمانشاه از این صندوق سهم خوبی را دریافت کرده و امیدواریم پس از این در کشور و همچنین استان کرمانشاه این رقم ارتقا پیدا کند تا به کرامتی که هدف دین و مکتب ماست برسیم.

همچنین هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در نشست اظهار داشت: دولت با راه اندازی صندوق بیمه عشایری و روستایی توانست دغدغه و نگرانی آن‌ها را برطرف کند.

وی بیان  کرد: در قضیه سیل به ۲۱۸۵ واحد خسارت وارد شد که نیاز به احداث و بازسازی دارند که در هفته آینده تسهیلات ۶۰۰ واحد پرداخت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه افزود: در حوزه کشاورزی ۹۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است این میزان تسهیلات می‌تواند کل خسارت بخش کشاورزی را جبران خواهد کرد.


 انتهای  پیام/ز

 

سیل به ۲۱۸۵ واحد خسارت وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار