رئیس کل دادگستری لرستان خبرداد؛

دستگاه قضائی به دنبال ریشه‌کنی فساد

رئیس کل دادگستری لرستان از تشکیل کمیته قضائی حمایت از سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان  ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان تاریخ انقلاب اسلامی را عبرت آموز خواند و اظهار کرد: جریان‌های مخالف نظام از ابتدای انقلاب برای شکست آرمان‌های مردم برنامه ریزی کردند.

وی خاطرنشان کرد: انواع دشمنی‌ها، توطئه و کارشکنی از سوی اشخاص کوتاه فکر و منحرف علیه انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال حاضر با ۲ جبهه مشغول نبرد است، افزود: دشمن خارجی که نیرو‌های مسلح ایران در حال مبارزه با این گروه هستند و دشمنان داخلی که از گذشته تاکنون در حال توطئه هستند.

بدری شناخت جبهه دشمن خارجی را بسیار آسان‌تر از شناخت دشمنان داخلی عنوان و تصریح کرد: بیشترین ضربه را در طول ۴۰ سال از جبهه داخلی خورده‌ایم، کسانی که با ظاهر انقلابی و دینداری در ارکان نظام نفوذ کرده و در فرصت مناسب به نظام ضربه می‌زدند.

وی ادامه داد: نمونه‌ای بارز این حرکت را در سال ۶۰ دیدیم، زمانی که بسیاری از خدمت‌گذاران انقلاب را از دست دادیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به انفجار ۷ تیر، جریان نفاق را همیشگی خواند و گفت: از این رو وظیفه شناسایی جبهه دشمنان داخلی با وجود سخت بودن و متحمل هزینه شدن را داریم.

بدری تصریح کرد: در خط مقدم مبارزه با جریان دشمن داخلی، دستگاه‌های نظامی و قضائی قرار دارند، قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای ناکارآمد نشان دادن این جبهه به کار خواهد گرفت و چهره آنان را به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری فساد در دستگاه‌های اداری کشور افزود: طی ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای شناسایی این جریان‌ها صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه امروز فساد از موانع اصلی توسعه در هر کشوری است، گفت: موفقیت‌هایی زیادی در خصوص شناسایی فساد اداری حاصل شده است.

بدری ادامه داد: شهروندان بدانند که در دادگستری احقاق حق انجام می‌شود، همچنان که به دنبال ایجاد احساس عدالت در بین مردم هستیم چرا که این مهم مهمترین هدف قضات توانمند لرستانی است.

وی به ورود ۱۶۰ هزار پرونده به دادگستری لرستان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: همچنین ۸۲ هزار پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شد و در مجموع ۲۲۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: ابلاغ الکترونیکی از جمله اقدامات خوب دستگاه قضائی طی روز‌های گذشته بوده که از بروز بسیاری از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کند.

بدری از تشکیل کمیته قضائی حمایت از سرمایه‌گذاری در استان خبر و ادامه داد: معضل بزرگ لرستان بیکاری است، از طرفی افزایش ارتکاب جرم رابطه مستقیمی با بیکاری دارد بنابراین اقدام به تشکیل کمیته قضائی حمایت از سرمایه‌گذاری در استان کردیم.

انتهای پیام/م

دستگاه قضائی به دنبال ریشه‌کنی فساد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.