سالانه ۳۰۰ خانه تاریخی برای مرمت به میراث فرهنگی اصفهان معرفی می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:به طور معمول ۳۰۰ خانه تاریخی در سال به سازمان میراث فرهنگی در راستای حفاظت و مرمت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به تلاش برای نجات بخشی سالانه ۳۰۰ خانه تاریخی در پهنه استان اصفهان اظهار داشت: میراث فرهنگی استان اصفهان هر ساله بودجه‌ای را برای مرمت خانه‌های تاریخی اختصاص می‌دهد و بر این اساس به طور معمول ۳۰۰ خانه تاریخی در سال به سازمان میراث فرهنگی در راستای حفاظت و مرمت معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه حفاظت از خانه‌های تاریخی رتبه ممتازی در کشور برخوردار است، گفت: با توجه به اندازه آثار تاریخی شیوه‌های مختلفی برای مرمت آثار تاریخی وجود دارد و تجربیات جهانی و شیوه‌های موجود برای مرمت یک بنا نیز راه‌های متنوعی پیش رو می‌گشاید.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه امکان خرید، مرمت و ساکن شدن در خانه‌های تاریخی اصفهان و یا تبدیل آن‌ها به سفره‌خانه و دیگر موارد امکان‌پذیر و مورد حمایت میراث فرهنگی استان اصفهان است، ابراز داشت: برای مالکان خانه‌های تاریخی، بسته‌های حمایتی مختلفی از جمله معافیت از هزینه‌های آب و برق وتعرفه‌های خدمات، معافیت از عوارض نقل و انتقال و معافیت از عوارض تغییر کاربری از کاربری مسکونی به درآمدزا وجود دارد.

وی ادامه داد: اصفهان در طول سال‌های گذشته مشکلاتی برای بنا‌های تاریخی اصفهان ایجاد شده است و امیدواریم با اندیشیدن این تسهیلات خاص خانه‌های تاریخی اصفهان را به بهترین وجه حفظ کنیم تا از تخریب آن‌ها به هر دلیل جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/م

 

مرمت خانه‌های تاریخی اصفهان مورد حمایت میراث فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار