اعتیاد در جامعه اولویت سیاست مبارزه با مواد مخدر

فرماندار کرمانشاه اجتماعی کردن اعتیاد در جامعه را در اولویت سیاست مبارزه با مواد مخدر دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اجتماعی کردن اعتیاد در جامعه را در اولویت سیاست مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت : کرمانشاه در چند سال گذشته با اجتماعی کردن اعتیاد از استان پرخطر در حوزه موادمخدر به میانگین کشور رسیده است.

وی گفت : اجتماعی کردن اعتیاد یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از معضل در بین افراد جامعه است به این صورت در اماکن آموزشی مانند مدارس، مهدهای کودک، دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و نهادهای مدنی به خانواده‌ها همواره خطرات اعتیاد و مخاطرات آن گوشزد می‌شود و به یک امر فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد فقط مختص بیکاری نیست، اظهار داشت: ۵۰ درصد افرادی که به اعتیاد گرفتار می‌شوند، شاغل بوده اند.

رنجبر اعتیاد را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر مانند طلاق، بیکاری، خشنونت و نزاع، همسر و کودک آزاری و سرقت‌های کوچک است که تبعات زیاد اجتماعی، فرهنگی و امنیتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اعتیاد ریشه ۵۵ درصد طلاق‌های جامعه و ۶۵ درصد همسر آزاری و ۳۳ درصد خشونت و نزاع خیابانی است و یک معضل جهانی محسوب می‌شود و امروزه بیش از ۸۰۳ نوع انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و انواع قرص روان گردان شناسایی شده که نیازمند آگاهی روزافزون از این پدید شوم است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، گفت: کشورمان در راه مبارزه با مواد مخدر سرمایه فراوانی از نظر انسانی، مالی و منابع در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه کرده و در این امر پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

رنجبر در ادامه اعتیاد در کشور را حاصل توطئه استکبار جهانی برای انحطاط ذهنی و فیزیکی جوانان کشورمان، سبک جدید زندگی با تضعیف دینداری، ضعف آگاهی خانواده‌ها و افراد از عواقب اعتیاد، عدم آموزش مهارت زندگی مانند ضعف نه گفتن بین جوانان و نوجوانان، فریب به این معنا برخی قرص‌ها و مواد اعتیاد آور نیستند و یا برای درمان فلان بیماری خوب است، مانند اختلالات جنسی دانست.

وی در ادامه تبعات اجتماعی اعتیاد را شیوع ایدز و بیمارهای عفونی و روحی روانی عنوان کرد و گفت: همگان باید با شفافیت و روشن خطرات اعتیاد را به همدیگر گوشزد کنیم زیرا اعتیاد فقط مختص به یک فرد نیست بلکه ریشه خیلی از مشکلات اجتماعی مانند خشونت، سرقت، نزاع خیابانی، همسر و کودک آزاری، طلاق و بیکاری است و مطمئناً دامن همه را خواهد گرفت پس باید نسبت به آن در جامعه حساس و احساس مسئولیت کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کرمانشاه آموزش از سنین مهد و کودک و دبستان‌ها شروع شده و در همه سطوح آموزش و پرورش این آموزش‌ها که برای آشنایی دانش آموزان با مخاطرات اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است، در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه نقاط حاشیه نشین شهر بیشتر در معرض خطر اعتیاد هستند، گفت: از سال گذشته ۱۰ دفتر تسهیل گر کاهش آسیب اجتماعی در شهرک‌های حاشیه نشین شهر کرمانشاه راه اندازی شده و به مردم این مناطق آموزش و خدمات ارائه می‌دهند.

رنجبر همچنین از راه اندازی خانه‌های سلامت با کمک سازمان بهزیستی در نقاط حاشیه نشین به منظور کمک به خانواده‌های درگیر آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در این خانه‌های سلامت به افراد آموزش‌های بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی داده می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در پایان بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری دانست و گفت: با اجتماعی کردن و آموزش همگان از مخاطرات اعتیاد تا حد بسیار زیادی جلوی این معضل گرفته خواهد شد بنابراین همگان باید دست در دست دهیم تا این پدیده شوم و خانمان سوز را کنترل کنیم چون واقعاً بنیان خانواده‌ها از هم می‌پاشد.

 

 

انتهای پیام/د

آموزش مهارت زندگی از مهد کودک‌ها و دبستان شروع شده است

برچسب ها: اعتیاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار