محاصره روستای محل تولد «محمد مرسی» توسط نیرو‌های امنیتی مصر

نیرو‌های امنیتی مصر روستای محل تولد «محمد مرسی»، نخستین رئیس‌جمهور منتخب این کشور را محاصره کردند.

محاصره روستای محل تولد «محمد مرسی» توسط نیرو‌های امنیتی مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نیرو‌های امنیتی مصر روستای محل تولد «محمد مرسی»، نخستین رئیس‌جمهور منتخب این کشور را محاصره و در حمله ناگهانی و ضربتی ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

محمد مرسی هفته گذشته در حین برگزاری یکی از جلسات محاکمه خود در دادگاه به مدت ۲۰ دقیقه صحبت کرد و سپس از فرط عصبانیت بیهوش شد و به زمین افتاد و پس از انتقال به بیمارستان در ۶۸ سالگی درگذشت. این جلسه برای محاکمه مجدد محمد مرسی و ۲۳ تن دیگر به اتهام جاسوسی برای گروه‌های خارجی از جمله حماس و کشور‌هایی مثل قطر برگزار شده بود. دادگاه بدوی در ژوئن سال ۲۰۱۵ حکم حبس ابد را برای مرسی صادر، اما دادگاه تجدیدنظر این حکم را ملغی کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

محمد مُرسی در سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از انقلاب مردم مصر در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور، منجر شد، به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. مرسی اولین رئیس‌جمهوری بود که به صورت دموکراتیک انتخاب شد. با این حال، وی تنها یکسال بعد در سوم ژوئیه سال ۲۰۱۳ در پی اعتراضات مردمی که خواستار برکناری او از قدرت شده بودند، با کودتای نظامی ارتش به فرماندهی عبدالفتاح السیسی از قدرت برکنار و روانه زندان شد.

دادگاه تجدیدنظر مصر در نوامبر سال ۲۰۱۶ حکم اعدام مرسی در ارتباط با دست داشتن در قضیه فرار اعضای گروه اخوان‌المسلمین از زندان را لغو کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

عبدالله مرسی، پسر محمد مرسی، امروز در توئیتی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور فعلی و شماری از مقامات این کشور را به قتل پدرش متهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار