نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای برای افزایش مصرف شود/ ضرورت اصلاح ساختار کولر‌های آبی در کشور

امینی گفت: بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای برای افزایش مصرف شود و مردم به هر میزان که دوست دارند، مصرف داشته باشند.

بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای برای افزایش مصرف شود/ ضرورت اصلاح ساختار کولر‌های آبی در کشورسلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از روند صعودی مصرف آب در شهر تهران اظهار کرد: اگرچه میزان بارش نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است؛ اما این امر دلیل نمی‌شود که مدیریت مصرف از سوی خانوار‌ها رها شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم صرفه‌جویی مصرف آب  را جدی بگیرند، گفت: بارش‌های اخیر نباید بهانه‌ای شود که مردم صرفه‌جویی آب را فراموش کنند و به هر میزان که دوست دارند، مصرف داشته باشند.

امینی ادامه داد: با توجه به آنکه افزایش مصرف آب، فشار بر تجهیزات و دستگاه‌ها را زیاد می‌کند، به همین دلیل آب و فاضلاب استان تهران، افت فشار آب را در دستور کار خود قرار داده است تا با فشار بیش از پیش بر دستگاه‌ها کار به قطعی آب نکشد.


بیشتر بخوانید: ۹ هزار مگاوات کسری برق داریم/واردات برق در تابستان راهکاری برای مدیریت مصرف


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بخش اعظم افزایش مصرف آب را مربوط به کولر‌های آبی دانست و گفت: کولر‌های آبی در مدت زمان ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند، از این رو مردم برای بهینه سازی مصرف باید استانداردسازی کولر‌های آبی را مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی، با وجود شرایط مساعد بارندگی و ترسالی، مردم باید در مصرف آب دقت داشته باشند و شرایط به گونه‌ای نباشد که مجموع میزان بارندگی و ذخایر پشت سد‌ها ظرف مدت یکسال مصرف شود چرا که به سبب قرار گرفتن کشور در کمربندی خشک و نیمه خشک معلوم نیست سال آینده وضعیت بارش به کدام سمت و سو رود.

امینی تنظیم کولر‌های آبی را یکی از راهکار‌های مهم صرفه جویی مصرف آب در تابستان برشمرد و گفت: استانداردسازی و اصلاح ساختار کولر‌های آبی و استفاده از یک سری تجهیزات در کاهش مصرف آب و برق کولر‌های آبی تأثیر بسزایی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اخیرا در کمیسیون مباحثی در زمینه اعطای تسهیلات مبنی بر اصلاح ساختار و استانداردسازی کولر‌های آبی مطرح شده است تا با مجهز شدن کولر‌های آبی به طراحی و تجهیزات جدید مصرف کاهش یابد.

انتهای پیام/

افت فشار آب به سبب افزایش مصرف و فشار بر دستگاه‌ه، در دستور کار قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار