سومین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزارشد.

برگزاری سومین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع اعتبارات استان‌ها گفت: یک واقعیت تلخ و عقب ماندگی تاریخی در کشور وجود دارد چرا که توزیع اعتبارات بر اساس مدل مشخصی که در آن به مساحت، جمعیت، سطح توسعه یافتگی استان‌ها توجه شود نیست و این باعث می‌شود که هر سال استان‌های غنی، غنی‌تر و استان‌های ضعیف ضعیف‌تر شوند.

وی  افزود: از کل اعتبارات ۹۷ درصد به وزاتخانه‌ها متمرکز شده و فقط ۳ درصد در اختیار استانهاست که این رقم بسیار ناچیز است و دل خوش خنکی بیش نیست.

وی به محدود بودن منابع و بالا بودن هزینه‌ها در ادارات دولتی اشاره کرد و بیان کرد: اضافه کار باید در برابر کار اضافی پرداخت شود و نیاز است از پرداخت اضافه کار‌های بیهوده اجتناب شود.

پورمحمدی ادامه داد: هر کارمندی نیاز به مرخصی دارد و وقتی از مرخصی خود استفاده نکند کارایی اش کاهش می‌یابد، متاسفانه ذخیره مرخصی در ادارات مرسوم شده است که هزینه زیادی را به بار می‌آورد و با حذف آن بسیاری از مسائل قابل حل است.

وی ادامه داد: بسیاری از ماموریت‌ها در ادارات جنبه تفریح و گردش دارد و بی نتیجه است و با توجه به محدودیت منابع این موارد باید مدیریت شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به کارگیری نیروی انسانی در ادارات ممنوع است گفت: تبصره‌ای که برای فرمانداران و بخشداران پیش بینی شده است در استان ما به کار گرفته نمی‌شود چرا که در انتخاب بخشداران و فرمانداران ما به گذراندن مراحل کارشناس و کارشناس ارشد توجه داریم و به سوابق و تجربیات دقت می‌کنیم.

پورمحمدی همچنین به توجه به فعالیت‌های بین المللی در استان تاکید کرد.

وی به تغییر ساعات ادارای ادارات هم اشاره کرد و گفت: ادارات و واحد‌هایی که مصرف غیرمتعارف دارند شناسایی و به تخلفات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

پورمحمدی همچنین افزود: موضوع رعایت حجاب و عفاف بانوان در جامعه و ادارات باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲.۸ درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهبودی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۸ حدود ۳۶۸ میلیارد تومان و اعتبارات متوازن نیز ۵۰۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: اعتبارات شهرستان‌های استان نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

بررسی و تبیین آیین نامه اجرایی جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تشریح دستورالعمل اجرایی بودجه سال ۹۸، بررسی و تصویب اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۸ و بررسی و تصویب توزیع اعتبارات پروزه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان در سال ۹۸ موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

بررسی و تصویب توزیع اعتبارات پروزه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار