دستگاه‌ها در اجرای طرح "نماد" در استان مشارکت حداکثری داشته باشند

اجرای طرح "نماد" یعنی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان توسط اداره کل آموزش و پرورش گیلان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف توانمندسازی و حمایت از دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تمام دستگاه‌های اجرایی باتوجه به سهمی که دارند باید همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امسال رویکرد دولت به نوعی است که در تمامی موضوعات صرفه جویی انجام شود افزود: همه دستگاه‌ها در حد وسع خود با رعایت صرفه‌جویی و رعایت همکاری حداکثری، در این موضوع مشارکت داشته باشند.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه طرح نماد یک طرح بسیار ضروری در راستای نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است، گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان "نماد" جهت کاهش عوامل مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه، محله و خانواده اجرا می‌شود.

دکتر سالاری با تأکید به نظارت بر وضعیت سالن‌های پیش‌بینی شده جهت برگزاری آزمون‌ها و کنکور در استان خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان، بیش از یک سال جهت کسب موفقیت در آزمون تلاش کرده‌اند اما اگر شرایط فیزیکی سالن برگزاری مناسب نباشد، تأثیرات منفی در پی خواهد داشت و دقت شود شرایط محل برگزاری در عملکرد داوطلبان کنکور تاثیر منفی نگذارد.

استاندار گیلان با تأکید بر دولتی بودن اراضی و املاک آموزش و پرورش گفت: اگر قصد بر بهره‌گیری از اراضی باشد می‌توانند آن را طی برنامه‌ای به شخصی که قصد ارائه خدمات رفاهی و یا دیگر خدمات مثبت دارد بدهند و با این روش این املاک دولتی به حالت سکون و غیرفعال نمی‌افتد.

وی به مشارکت شهرداری‌ها و دهیاران جهت اجرای برنامه‌ها در راستای ارتقاء سطح آموزشی در مدارس غیردولتی استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: این راهکارها سبب می‌شود تا این مدارس از مدیریت کاملاً یکسان فاصله بگیرند و کاری متمایز با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی انجام شود.

انتهای پیام/آ

شرایط محل آزمون نباید بر عملکرد داوطلبان کنکور اثر منفی بگذارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.