ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در دریای مدیترانه به حالت آماده باش در آمد

ارتش یونان، ترکیه را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم و اعلام کرد برای برخورد احتمالی با تشدید اوضاع در شرق دریای مدیترانه یا اژه به حالت آماده باش درآمده‌ است.

ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در دریای مدیترانه به حالت آماده باش در آمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اکاثیمرینی، ارتش یونان، ترکیه را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم و اعلام کرد برای برخورد احتمالی با تشدید اوضاع در شرق دریای مدیترانه یا اژه به حالت آماده باش درآمده‌ است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته تا عملیات حفاری در منطقه را متوقف سازد.

بزرگترین نگرانی یونان مداخله احتمالی ترکیه در شرق منطقه «رودس» و جنوب «کاستلوریزو» است. آتن در سطوح سیاسی نیز تا به حال آنچه را که می‌توانسته انجام داده و همچنان تاکید می‌کند که «رفتار تحریک‌آمیز» ترکیه بر ثبات در منطقه اثر می‌گذارد.

این در حالی است که «الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان نیز از بیانیه هفته گذشته اتحادیه اروپا در محکومیت اقدام‌های ترکیه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر بین مرز‌های آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند. این دو کشور سال‌های گذشته یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم کرده‌اند و تنش میان یونان و ترکیه با وجود تلاش‌های بین‌المللی رفع نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار