رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مطرح کرد؛

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای سیل‌زدگان

پرویزیان گفت: بانک‌های خصوصی تاکنون تسهیلاتی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده اختصاص داده‌اند.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان توسط بانکهای خصوصی برای اشتغال آسیب دیدگان سیل‌زدهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کورش پرویزیان، رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: کمک شبکه‌های بانکی در نخستین روزها و روند ارسال وجوه مورد نیاز به این مناطق مطلوب بود.

وی گفت: بعد از دوره وقوع سیل، بانک‌های خصوصی برای ارسال اقلام و لوازم خانگی بیشترین همکاری را داشتند، بازسازی خطوط اینترنت و فیبرنوری از جمله مواردی بود که به آن پرداختیم.


بیشتر بخوانید: ۱۷ بانک برای تخصیص اعتبار به سیل‌زدگان داوطلب شدند


پرویزیان بیان کرد: در حوزه اشتغال، بانک‌ها به ترتیب تعهدهای مختلف را به صورت قرض‌الحسنه به عهده گرفتند که این رقم بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: بانک‌های خصوصی به حوزه زیربناها رقم یک هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص دادند.

مدیران عامل بانک ها خواستار جلسه با رئیس جمهور شدند

مجید قاسمی مدیر عامل یکی از بانک های خصوصی در ادامه مراسم گفت: خواستار برگزاری جلسه مشترک مدیران عامل بانک ها با ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم بدبینی و نگاه نامتعارف به بانک ها را کاهش دهیم. فشار تورمی بیش از پیش روی دوش بانک ها و حمایت از بخش تولید نیز بر اساس قوانین بر عهده بانک هاست..

وی افزود: باید در جهت شفاف سازی ترازنامه های بانکی تلاش خود را کنیم ولی جامعه را نیز از فعالیت های مثبت بانک ها آگاه کنیم. اگر یک روز خدمات الکترونیکی بانک ها بسته شود دیگر نمی توان شهر را مدیریت کرد . خدمات زیادی در سیستم بانکی ارائه می شود که در مقابل آن خطاها و بعضا تخلفات بسیار ناچیز هستند.

در ادامه این مراسم حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات هم از روند استهمال بدهی‌های آسیب دیدگان سیل اخیر خبر داد و گفت: تاکنون بانک‌ها رقمی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان بدهی‌های سیل زدگان را استمهال کرده اند که این رقم عدد کمی نیست. علاوه بر اینکه بانک‌ها در قالب‌های مختلف بین یک هزار تا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار