اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری با عنوان اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: برنامه‌های اصلی بر ۱۲۰ موضوع از جمله همایش ها، نشست ها، سخنرانی، برپایی ۳۰ نمایشگاه عکس و پوستر، برپایی ۱۰ نمایشگاه کتاب، برنامه‌های فرهنگی و هنری و ... برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی و همچنین شهادت امام صادق (ع) در شیراز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی، برپایی همایش تبیین و افشای حقوق بشر آمریکایی در روز پنجشنبه ششم تیرماه با سخنرانی یکی از مقامات کشوری، برگزاری مراسم عمومی شهادت شهید بهشتی در ششم تیر پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی نماینده‌ولی فقیه در فارس، سخنرانی آیت‌آلله صدیقی هفتم تیر در حرم احمدبن موسی (ع) به مناسبت شهادت امام صادق (ع) و سخنرانی آیت‌الله ملک‌حسینی، نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هشتم تیرماه در روز شهادت بنیان‌گذار مکتب جعفری را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی فارس در بخشی از سخنانش با بیان اینکه اگرچه طی سال‌های اخیر برنامه‌هایی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اجرا شده، اما کافی نیست، گفت: نقض حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها بر کسی پوشیده نیست و نه تنها در رابطه با ایران که آثار جنایات آن‌ها و نوع نگاهشان به مسائل حقوق بشری به خوبی دیده می‌شود.

وی حقوق بشر آمریکایی را به مثابه کشتار کودکان بی دفاع فلسطین در نوار غزه، کشتار مردم مظلوم یمن، فروختن تسلیحات به هر کشوری برای درآمد بالای آمریکا و حمایت از صهیونیست‌ها و رسمیت دادن به بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و بلندای جولان توصیف کرد و گفت: تحریم دارو و مواد غذایی واضح‌ترین حقوق بشر امریکایی علیه ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی فارس تصریح کرد: بزرگترین تهدید آمریکایی‌ها نسبت به ایران، موضوع پدافندی بود که با عنایت خداوند یکی از پهباد‌های آن‌ها هدف شبکه‌های موشکی ایران قرار گرفت و چنان شبکه دفاعی آن‌ها را بهم ریخت که دستور حمله به کشور از سوی رئیس جمهورشان به فاصله چند دقیقه لغو می ‎ شود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: قدرت موشکی ایران یک جریان مثبت در روند سیاست بین‌الملل ایجاد کرد و آن‌ها با دستپاچگی هر روز، حرفی می‌زنند.

وی از جمله اتفاقات مهم این هفته را، سوء‌قصد نافرجام به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ۶ تیرماه ۱۳۶۰ توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ توسط سازمان منافقین و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ و شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن پنج هزار تن، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیر ماه ۱۳۶۰ عنوان کرد.

وی یادآور شد: به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه یزد در ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که منجر به شهادت تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن هواپیما (۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن از تبعه کشور‌های خارجی) شد از اتفاقات مهم این هفته برشمرد.
انتهای پیام/م

تشریح برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار