موحدی گفت: نقش دانشگاه‌ها در حوزه استانداردسازی مهم است چراکه با معرفی اقدامات و پیشرفت‌های جهانی نیاز به استاندار‌های جدید وجود دارد.

دانشگاه، شروعی برای ارتقای استانداردسازی و پییشرفت جهانیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا موحدی معاون پژوهش دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه همایش روز اندازه‌شناسی با حضور رییس سازمان ملی استاندارد که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: افتخار بزرگی است که این مراسم در دانشگاه برگزار می‌شود و این موضوع نشان دهنده نقش دانشگاه‌ها در حوزه استانداردسازی است.

وی افزود: به همت رییس سازمان ملی استاندارد از ۲ سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه صنعتی شریف و این سازمان منعقد گردیده و اقدامات خوبی برای اجرا صورت گرفته است.

موحدی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف با ایجاد یک آزمایشگاه مرکزی نقش مهمی در حوزه کالیبراسیون ایفا می‌کند، اما این کافی نیست و باید در این زمینه پیشرفت کنیم چراکه با معرفی اقدامات و پیشرفت‌های جهانی نیاز به استاندار‌های جدید وجود دارد.

به گفته معاون فناوری دانشگاه صنعتی شریف، آزمایشگاه مرجع گاز در حوزه کالیبراسیون، نقش مهمی در حوزه آزمون و استانداردسازی ایفا می‌کند.

موحدی تاکید کرد: امیدواریم با همت همکاران آزمایشگاه‌های مرکزی، آزمایشگاه‌های مرجع در دانشگاه شریف توسعه یابد. تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ملی استاندارد منعقد کردیم از پتانسیل خوبی برخوردار است و باید از آن استفاده کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار