وال استریت ژورنال: ترامپ احتمالا امروز اینستکس را تحریم می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد احتمالا سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران نیز جزء تحریم‌های روز دوشنبه آمریکا علیه ایران باشد.

وال استریت ژورنال: ترامپ احتمالا امروز اینستکس را تحریم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منبعی آگاه در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد احتمالا دولت ترامپ امروز دوشنبه سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به «اینستکس» را نیز تحریم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی توییتری  اعلام کرد به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های جدید و «مهمی» را علیه ایران اعمال خواهد شد.

پایگاه روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی نوشت: «گرچه ترامپ و مشاوران او تاکنون جزئیات بیشتری درباره تحریم‌های روز دوشنبه علیه ایران اعلام نکرده‌اند، یک احتمال این است که تحریم‌های جدید، بانکها، بیمه‌ها، تاجران و شرکتهای خارج از ایران را هدف قرار می‌دهند که همچنان با این کشور در حال همکاری هستند».

این روزنامه در ادامه همچنین به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود احتمالا سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به INSTEX (اینستکس) نیز جز تحریم‌های روز دوشنبه آمریکا علیه ایران باشد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و با بازگرداندن همه تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای تعلیق شده بودند، آشکارا اعلام کرد کارزار فشار  تحریم حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

طرف‌های اروپایی برجام بلافاصله پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند اما وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند. بنابر ادعای آن‌ها، هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند و سه کشور اروپایی همچنان تلاش می‌کنند که به چنین هدفی دست یابند. اما بنا بر گزارش مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اروپا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ایران یه کشور وابسته به فروش نفته بخاطر همین فلج شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
فقط بخاطر اينکه دلش از ساقط شدن پهپاد شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۴ تير ۱۳۹۸
اتفاقا کار خوبی می کنه و باعث می شه اقایون دندان لق استکبار غربی اعم از آمریکائی واروپائی بکنند و روی پای خوشون بایستند و کار را یک سره کنند.ملت چقدر باید خسارت برجام و اینتکس واینها را بده .
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۱۹:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ما به گفته رهبر عزیزمان مقاومت میکنیم .به قول مقام معظم رهبری هیچ چیزی به راحتی بدست نمی آید و اگر سعود به یک قله مد نظر ماست باید در راه سعود باد و سربالایی و خستگی و عواملی که مانع سعود ما میشود روبه رو شد اما موفقیت در نوک قله منتظر ماست .
پس تمام این سختی ها را به جان می خریم و در راه حفظ آرمان هایمان کوتاه نمی آیم .
با تمام وجودم به رهبرم و به نیرو های مسلح کشور ایمان دارم و میدانم به زودی پیروزی حق بر باطل را با چشمان خود میبینم و آنگاه ما در نوک قله آرمان های مان هستیم و دشمنان ما به خاک افتاده و زبون شده نظاره گر موفقیت های ما هستند .
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۹:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اون موقع که دولت تحریم نبود مگه برای ما معلمان چه کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ما که نداریم عیب نداره تحریم کن به درک
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۷:۰۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
پس با این وجود دیگر هیچ امیدی به غرب نیست. هر چه زودتر ایران هم تکلیف خود را روشن کند بهتر است و اینقدر زمان هم برای بدعهدان و پیمان شکنان زیادی است.
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۶:۴۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
بمیر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خدا را شکر شاید عدو شود سبب خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اين برا ما بده يا خوب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
فرقی نداره باسه کشور اروپایی که قدرت تصمیم گیری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
لعنت بر ترامپ که همه دنيا رو بهم ريخته با اين کاراش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
نفتمونوبدیم مثلا به کره جنوبی کره جنوبی پولشوبده به اروپائیها اروپائیها تصمیم بگیرند که چه دارووموادغذایی بدردمامیخوره عوض پولمون بما بدهند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
ایران چرا؟ با روسیه - چین - ترکیه - هند - عراق - لبنان - سوریه - کشورهای آسیای میانه - کشورهای آسیای مرکزی - کشورهای غرب آسیا و آفریقائی....ایجاد "اینستکس شرقی" را در مقابل "اینستکس غربیها" فعال نمی کند؟ یعنی همان احیای تجارت و بازار اقتصادی و بانکی و گردش پولی مورد اتفاق تمام این کشورها و ایجاد یک صندوق وبانک مرکزی مادر برای تمام این کشورها با پشتیبانی ذخائر طلای مشترک در مقابل دلار آمریکا و مرکزیت صندوق وبانک مادر را به دو کشور روسیه و چین بدهند که هم از اعضای شورای امنیت سازمان مللند و هم حق wto در سازمان ملل دارند اگر همه به طرح " احیای جاده ابریشم کشور چین که طرح کمربند و راه یعنی ریل و جاده " نام گرفت اهمیت بدهند و این اتحاد ارزی و گردش تجاری و اقتصادی را در حوزه مسیر جاده ابریشم و تمام این کشورهای مسیر احیا کنند خودش یک "اینستکس شرقی-آسیائی" است که میتواند در مقابل " اینستکس اروپائی ها" که دائم از طرف هیئت حاکمه آمریکا در تهدید و ارعاب بسر میبرد "قدرت دلار و گردش جهانی" آنرا به چالش بکشند خودتان حساب کنید.... که اگر این "اینستکس شرقی-آسیائی" ایجاد و بکارگیری شود تقریباً نیمی از کشورهای کره زمین از گردش ارزی دلار خارج میشوند و این کشورها از شرقی ترین کشور در روی نقشه جغرافیائی تا غربی ترین کشور در منطقه آسیا و خاورمیانه که تعدادشان کم هم نیست و برای خودشان با اتحادی که تشکیل خواهند داد قدرتی منطقه ای در جهان خواهند شد....گر چه این یک آرزوست ولی ایکاش در اجلاسهائی مانند فائو - ایکائو و آسه آن و.......مطرح و پیگیری شود به امید این اتحاد و شکل گیری آن در این منطقه بزرگ از کره زمین....
آخرین اخبار