در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا

نماینده جمهوری‌خواه میشیگان: ترامپ اشتباه می‌کند، او به مجوز کنگره نیاز دارد

«جاستین آماش» اظهارات دونالد ترامپ درباره بی‌نیازی او به مجوز کنگره این کشور را تکذیب و از این موضوع انتقاد کرد.

نماینده جمهوری‌خواه میشیگان: ترامپ اشتباه می‌کند، او به مجوز کنگره نیاز داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­«جاستین آماش» نماینده جمهوری‌خواه ایالت میشیگان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه برای درگیری نظامی نیازی به اجازه کنگره ندارد، گفت: ترامپ اشتباه کرده که می‌گوید بدون موافقت کنگره می‌تواند حمله نظامی کند.

نشریه هیل گزارش داد: جیک تاپر، مجری سی ان ان در توییتر از آماش پرسید آیا کنگره داوطلبانه با عدم اصرار بر نقش قانونی‌اش این اختیار خود را کنار گذاشته است؟ آیا اساسا سران کنگره چه دموکرات و چه جمهوری خواه این اختیار را برای چندین دهه بخاطر بزدلی و نه پاسخگو بودن کنار گذاشته‌اند؟

آماش در پاسخ گفت: «سران کنگره همکاران رئیس جمهور هستند و اکثر اعضای کنگره از این همراهی خوشحالند، اما قانون اساسی، قانون است.»

فصل اختیارات جنگ در قانون اساسی آمریکا، به کنگره این کشور حق اعلان جنگ را می‌دهد. بر اساس ماده دو، بند دو، رئیس جمهور پس از اعلان کنگره اختیار دستور به ارتش را دارد.

آماش که تنها جمهوری خواهی است که از استیضاح ترامپ حمایت می‌کند بار‌ها از دولت‌های آمریکا برای اقدام نظامی بدون مجوز کنگره انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار