فرانسه: تحریم‌های اروپا علیه روسیه دائمی نیست

نخست‌وزیر فرانسه پس از دیدار با همتای روس خود اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو هر لحظه می‌تواند لغو شود.

فرانسه: تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه دائمی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه دائمی نیست و هر لحظه می‌تواند لغو شود.

ادوارد فیلیپ پس از دیدار با دیمیتری مدودف، همتای روس خود در شهر «لوآور» فرانسه گفت: «ما می‌دانیم که رژیم تحریم‌ها علیه روسیه دائمی نیست و هر دولتی در هر لحظه می‌تواند آنها را لغو کند».

نخست‌وزیر فرانسه همچنین افزود: «ادعای اینکه گفت‌و‌گو بین فرانسه و روسیه کارایی ندارد با واقعیت تطابق ندارد». پایگاه شبکه خبری «راشاتودی» این اظهارات نخست‌وزیر فرانسه را ارسال پیامی به واشنگتن تفسیر کرده است.

دیدار نخست‌وزیر فرانسه و روسیه اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که مسکو اخیراً در پاسخ به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا، تحریم‌ها علیه این اتحادیه را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه‌پرسی از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد. اکثریت قاطع ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی دادند. اما آمریکا و  اتحادیه اروپا نتیجه این همه‌پرسی را رد و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند. از سال ۲۰۱۴ تاکنون اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را به صورت دوره‌ای تمدید می‌کند. 

شورای اروپا بار دیگر هفته گذشته، اقدامات تنبیهی علیه روسیه به واسطه آنچه که «الحاق غیرقانونی» کریمه و سوستوپول به روسیه خوانده شده را تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ به مدت یک سال تمدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، فرانسه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ تير ۱۳۹۸
در مدت کوتاهی سه کشور اتحادیه اروپا قدرت کمتری خواهند داشت
آخرین اخبار