معاون بیماری‌های خاص دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۵۲ درصد جمعیت هدف آبادان، تاکنون برای سنجش فشار خون مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر زیتونی معاون بیماری‌های خاص دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ادامه طرح سنجش فشار خون تا ۱۵ تیر ماه گفت: فشار خون ۱۳۷ هزار نفر تاکنون در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان در سامانه ثبت شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود: این میزان ۵۲ درصد جمعیت ۲۶۵ هزار نفری را تشکیل می‌دهد که بر اساس شاخص‌ها و مطالعات قبلی انتظار داریم برای سنجش فشار خون خود مراجعه کنند.

معاون بیماری‌های خاص دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم آگاهی این افراد بویژه جمعیت هدف بالای ۳۰ سال از وضعیت فشار خون خود ادامه داد: ۲۶ درصد جمعیت مورد نظر ما مبتلا به فشار خون هستند که برای جلوگیری از عوارض ناشی از این بیماری، باید مورد درمان و مراقبت قرار گیرند.

کارکنان صدا و سیمای مرکز آبادان هم امروز با حضور کارشناسان سلامت مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.

دبیقی مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان هم با تاکید بر لزوم همکاری کارکنان همه ارگان‌ها برای اطلاع از فشار خون خود گفت: رسانه ملی با تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی در این راستا گام‌های اساسی برداشته است.

لزوم فعالیت بهداشت روان در محیط کار، کاهش استرس‌های ناشی از کار، تغذیه سالم و رژیم غذایی بدون چربی و ورزش و پیاده روی از توصیه‌های اکید کارشناسان بهداشت و سلامت است.

انتهای پیام/ د

سنجش فشار خون ۱۳۷ هزار نفر تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.