معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه کشت گلخانه ها/ ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود دارد

طهماسبی گفت: امسال ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه افزوده می‌شود و برای این مهم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه کشت گلخانه ها/ ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب شده تا کشورمان به نمایشگاهی از گونه‌های گیاهی و جانوری تبدیل شود، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به احیای رسوم قدیمی در حوزه آب، افزود: باغ‌های زیرزمینی در استان بوشهر مانع ورود آب شیرین به دریا می‌شدند و علاوه بر تولید محصول همچنین از هجوم آب دریا به ساحل جلوگیری می‌شد.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه آب انبارها، سد‌های زیرزمینی و قنات‌ها  از دیگر رسوم قدیمی هستند، افزود: این رسوم باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: صادرات محصولات گلخانه‌ای به یک میلیارد دلار می‌رسد/ توسعه گلخانه‌ها تنها راه حل برون رفت از چالش بحران آب


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت گلخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما از لحاظ استاندارد و ساخت سازه همتراز کشور‌های اروپایی است و علاوه بر آن دانش بومی در این حوزه با نوآوری در کشور ما تلفیق شده است.

طهماسبی با تاکید به دستور وزیر جهاد کشاورزی و انتقال محصولات آب بر به داخل گلخانه‌ها افزود: امسال ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه افزوده می‌شود و برای این مهم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به گلخانه‌های هیدروپونیک و سیستم بازچرخانی آب گفت: در سیستم بازچرخانی ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: صرفه حویی در مصرف آب علاوه بر همکاری سازمان‌های مربوط نیازمند فرهنگ سازی در این بخش است.

انتهای پیام/

کشور ما از لحاظ استاندارد و ساخت سازه گلخانه همتراز کشور‌های اروپایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار