امیدواری هند برای دریافت معافیت تحریمی از آمریکا به منظور خرید اس-۴۰۰

یک مقام هندی ابراز امیدواری کرد دهلی نو بتواند معافیتی در خصوص تحریم‌های آمریکا برای خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ روسیه دریافت کند.

امیدواری هند برای دریافت معافیت تحریمی از آمریکا برای خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت خارجه هند امروز سه شنبه ابراز امیدواری کرد این کشور بتواند معافیت از تحریم‌های آمریکا برای خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه دریافت کند.

این مقام هندی گفت قانون کاتسا انعطاف پذیری کافی را در اختیار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار داده است تا بتوانند معافیت‌هایی را برای خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به هند بدهد.

این مقام وزارت خارجه هند افزود: دولت آمریکا انعطاف پذیری کافی برای اعطای معافیت از تحریم‌های تحت قانون کاتسا را دارد. معتقدیم که هند الزامات مربوطه را تامین می‌کند و ما می‌توانیم به معافیت از تحریم دست یابیم.

وی یادآور شد: دهلی نو روابط طولانی مدتی با مسکو دارد و ما نمی‌توانیم این روابط را کنار بگذاریم. آمریکا از تمامی شرایطی که هند را مجبور به خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ می‌کند، به خوبی آگاه است.

اوایل ماه میلادی جاری آمریکا به هند در خصوص خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه هشدار و به این کشور پیشنهاد داد تا به دنبال جایگزینی برای سامانه دفاع موشکی روسیه باشد. وزارت خارجه آمریکا نیز در ۲۱ ژوئن اعلام کرد: در ارتباط با سامانه اس-۴۰۰ همه متحدان و شرکای خود از جمله هند را ترغیب به صرف‌نظر از معاملات با روسیه کردیم. در این برهه زمانی ما هند را تشویق به پیدا کردن جایگزین می‌کنیم.

اظهارات این مقام هندی در حالی ایراد شد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا وارد این کشور شده و قرار است فردا چهارشنبه با همتای هندی خود دیدار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، هند ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
امیداوری خوبه ولی التماس ...
آخرین اخبار