تخت روانچی در گفت‌گو با شبکه خبری سی ان ان:

آمریکا به دیپلماسی واقعی علاقمند نیست/ آنها باید به ایران احترام بگذارند/ ما به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهیم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: به طور مشخص در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا بر علیه ایران هستیم.

آمریکا به دیپلماسی واقعی علاقمند نیست/ آنها باید به ایران احترام بگذارند/ ما به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهیمبه گزارش حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های جدید به معنای آن است که تمام در‌های دیپلماسی بسته شده است؟، گفت: این به معنای آن است که آمریکا به دیپلماسی واقعی علاقمند نیست.

وی افزود: آنچه آن‌ها می‌گویند این است که ایران به طور کامل تسلیم خواسته‌های آمریکا شود. این عادلانه نیست چرا که ما نه تنها با آمریکا بلکه با تعدادی از کشور‌ها یک توافق داشتیم. ما توجه دادیم که آمریکا می‌کوشد تا ایران را در یک مسیر ناعادلانه‌ای قرار دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: در نهایت دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و از این نقطه، ما شاهد آشفتگی در منطقه خود بوده ایم که امروز هم می‌بینیم. این دولت با خروج از برجام آغاز کرد، سپس معافیت‌های خرید نفت از ایران را کنار گذاشت، سپاه پاسداران را به لیست تحریمی افزودند و سپس ناو‌های جنگی خود را اعزام کردند.

تخت روانچی تصریح کرد: این‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها به دیپلماسی علاقمند نیستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که این ایران بود که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد، گفت: ایران این کار را انجام داد برای اینکه پهپاد به حریم هوایی ایران وارد شده بود. ما چهار بار به این پهپاد هشدار دادیم، اما آن‌ها به این هشدار‌ها گوش ندادند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری روحانی گفته است تحریم و جنگ دو روی یک سکه هستند، آیا معتقدید که با آمریکا در حال جنگ هستید؟ اظهار کرد: به طور مشخص ما در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم.

تخت روانچی ادامه داد: دولت آمریکا هر گونه فشاری را که می‌توانسته بر ایران اعمال کرده است. این از نظر ما یک جنایت جنگی است.
 
وی به این سوال که آیا به اقتصاد ایران هم آسیب زده است، گفت: به طور مشخص به مردم ایران آسیب رسانده است. ما باید مدیریت کنیم و این کار را خواهیم کرد، اما واقعیت این است که دولت آمریکا فشار زیادی را بر مردم ایران اعمال می‌کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در باره اینکه چه راهی برای گفتگو با ایران وجود دارد، گفت: چگونه می‌توانیم با دولتی مذاکره کنیم که تلاش می‌کند فشار را بر ایران سخت‌تر کند. روز گذشته آن‌ها تحریم‌های دیگری را بر ایران وضع کردند. چگونه می‌توانیم مذاکره را با چنین دولتی شروع کنیم که ایران را تهدید می‌کند؟
 
تخت روانچی در پاسخ به این سوال که چطور کره شمالی که در تحریم است با آمریکا مذاکره می‌کند، اما ایران این کار را انجام نمی‌دهد؟ گفت: وضعیت کره شمالی کاملاً با ایران متفاوت است. معتقدم درباره ایران باید فرهنگ ایران را فهمید. فرهنگ ایران، اجبار، ارعاب و فشار از سوی هیچ کسی را نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: اگر آمریکا در پیشنهاد مذاکره با ایران جدی است باید به ایران احترام بگذارد، باید از زبان صحیح برای گفتگو ایران استفاده کند.

نماینده ایران در پاسخ به اینکه آیا می‌پذیرید تحریم‌ها باشد و آن‌ها زبانشان را عوض کنند، گفت: ما درباره یک رفتار بزک شده صحبت نمی‌کنیم بلکه ما به دنبال آن هستیم که رفتار متفاوتی از سوی دولت آمریکا داشته باشیم.

تخت روانچی درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران در پی سرنگونی پهپاد آن کشور هم تصریح کرد: در آن صورت، فکر می‌کنم تمام منطقه از دست می‌رفت. به طور مشخص ایران هیچ گونه حمله‌ای را به سرزمین‌های خود نمی‌پذیرد و بدون تردید ما به هر حمله‌ای به کشورمان پاسخ می‌دهیم.

وی به این سوال که آیا به صورت نظامی حتی علیه نیرو‌های آمریکایی پاسخ خواهید داد، گفت: من هیچ پیشنهادی را ارائه نمی‌کنم، اما می‌گویم که برای ما پذیرفته نیست که دست روی دست بگذاریم بلکه به هر حمله‌ای پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۱۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
خوب بنده خدا جناب آقای تخت روانچی که میفرمایند که هر حمله ای رو جواب میدیم . لابد اون احمقی که سوال پرسیده انتظار داره جناب تخت روانچی بفرمایند نخیر اگه بهمون حمله بشه یه گوشه میشینیم ومثل انسانهای بی غیرت ، نگاه میکنیم.
البته پاسخ عملی رو با تابوتهای نیروهای آمریکایی وناوهای غرق شده ونابودی منافع دشمن وایادی شون در منطقه به شرط حماقت آمریکا در تعرض به این خاک خواهند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
کاش یکبار هم از انفعال بیرون میامدید و از نظر دیپلماتیک حمله می کردید! نه اینکه دائم دفاع وپاسخگو بمانید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۸
بنظرم باید ایران دفتر خودش تو سازمان ملل رو تا جابجا شدن مقر سازمان ملل از آمریکا به یک کشور دیگر تعطیل کنه ! امریکا لیاقت میزبانی سازمان ملل رو ندارد !!!!
آخرین اخبار