اقدامات ناتو علیه مسکو در صورت خودداری از پایبندی به پیمان موشکی

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت وزاری دفاع کشور‌های عضو این سازمان قرار است فهرستی از اقدامات علیه روسیه را در صورت خودداری این کشور از پایبندی به پیمان موشکی امضا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو گفت وزاری دفاع کشور‌های عضو این سازمان قرار است فهرستی از اقدامات علیه روسیه را در صورت خودداری این کشور از پایبندی به پیمان موشکی مربوط به دوران جنگ سرد، امضا کنند.

استولتنبرگ روز سه شنبه در این باره خاطرنشان کرد: ”ما فردا درباره گام‌های بعدی در صورت عدم پایبندی روسیه (به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد) تصمیم گیری خواهیم کرد“.

آمریکا در ماه فوریه ضمن محکوم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد اعلام کرده بود این کشور از این پیمان که در سال ۱۹۸۷ بین واشنگتن و مسکو امضاء شده بود، خارج خواهد شد. قرار است آمریکا روز دوم ماه اوت از این پیمان خارج شود.

بر اساس این پیمان، تولید، آزمایش و استقرار موشک‌های زمین پایه کروز و بالستیک با برد ۵۰۰ تا ۵ هزار کیلومتر ممنوع است.

استولتنبرگ در اظهارات خود به این موضوع که ناتو چه اقداماتی را مدنظر دارد اشاره نکرد. با این حال احتمالا این گام‌ها شامل اقدامات نظامی و سیاسی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار