اعطا مطرح کرد:

میدانگاه هفت تیر بعد از افتتاح نباید به حال خود رها شود

عضو شورای شهر تهران گفت: باید در توسعه فضای شهری که مظهر عدالت اجتماعی است اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دهیم.

میدانگاه هفت تیر بعد از افتتاح نباید به حال خود رها شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا عضو شورای شهر تهران، در مراسم رو نمایی از پلازا (میدان‌گاه) شهدای ۷ تیر اظهار کرد: کمتر برنامه را شاهد بودیم که این شرکت توسعه فضای عمومی در یک فضای باز برگزار شود و مراسمی که ما امشب برگزار کردیم با حضور مسئولان و مدیران شهری جزئی از مراسم‌های خوب و بی‌بدیل است.

عضوشورای شهر تهران افزود: اگر شهرهارا متشکل از سه عنصر ساختمان، خیابان و فضای باز باشد در دو دهه گذشته ما شاهد هستیم که فضای شهری عرصه را به دو رقیب خود باخته است.

اعطاء ادامه داد: مظهر عدالت اجتماعی باید در اختیار قرار دادن فضای عمومی به طور مساوی برای مردم باشد به طوری که ما اگر پاساژ و فروشگاه می‌سازیم به همان اندازه هم در سایه ایجاد کنید.

وی افزود: رسالتی که برای شورای شهر تهران و شهرداری به صورت یک افق مشترک است این است که بتوانیم در راستای تحقق ماده ۴۸ برنامه پنج ساله توسعه شهری عمل کنیم.

عضوشورای شهر تهران افزود: طبق ماده ۴۸ برنامه توسعه شهری باید در ۵ نقطه شهری همچنین میدانگاه‌های احداث شود و ما باید در پایتخت در شمال جنوب شرق و غرب و مرکز این چنین دست میدانگاه‌هایی داشته باشیم.

اعطاء ادامه داد: از شهردار تهران می‌خواهم که اگر نیاز می‌داند برای تحقق ماده ۴۸ برنامه پنجساله توسعه شهری کار گروهی نیز تشکیل دهند.

وی افزود:، اما من یک نگرانی نیست دارم و نگرانی من برای این است که اگر ما بعد از این برنامه این فضا را ترک کردیم این میدان گازی چه حال و روزی را خواهد داشت.

عضوشورای شهر تهران افزود: موضوع مورد بحث من این است که باید مدیریت شهری به طوری عمل کند که این میدان گاه برای روز‌های بی برنامه به حال خود رها نشود.

اعطاء ادامه داد: شهرداری تهران تجربه موفق نوروزگاه‌ها را در زمان پایتخت داشت که در منطقه باغ فردوس راه آهن و خیابان برادران مظفر انجام شد.

وی افزود: امید است شهرداری تهران بتواند مدیریت موفقی برای توسعه این میدان گاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار