واکنش شخصیت‌های فلسطینی به نشست ناکام بحرین/ از «نه» به توطئه معامله قرن تا «دروغ قرن»

همزمان با آغاز نشست اقتصادی بحرين در منامه، شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف فلسطینی به برگزاری این نشست واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری نشست منامه در بحرین با هدف رونمایی از «معامله قرن» و تضعیف حقوق فلسطینیان، موجب خشم و انزجار گروه‌های مختلف فلسطینی شده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه معامله قرن و نشست اقتصادی بحرین مرده به دنیا آمده‌اند، تأکید کرد ملت فلسطین قادر است این معامله‌ها و نشست‌های توطئه آمیز را ناکام بگذارد و به شکست بکشاند.

واکنش شخصیت‌های فلسطینی به نشست ناکام بحرین/ از «نه» به توطئه معامله قرن تا «دروغ قرن»

«فائز ابوعطیه» از سران جنبش فتح در سخنانی در «نشست ملی مقابله با معامله قرن و نشست اقتصادی بحرین» که همزمان با نشست منامه در نوار غزه برگزار شد، گفت: به اسم همه گروه‌های فلسطینی می‌گوییم: «نه به معامله قرن». وی افزود: ملت فلسطین برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه آرمان خود متحد است. به آن دسته از ملت‌های عربی که همچنان تأکید می‌کنند مسئله فلسطین مسئله محوری امت اسلامی و عربی است، درود می‌فرستیم.


بیشتر بخوانید: «عرب‌های صهیونیست‌شده» بیشتر از خودِ صهیونیست‌ها سنگ آن‌ها را به سینه می‌زنند


«صائب عریقات» دبیرکل اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهارات جرد کوشنر، مشاور رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاحیه نشست بحرین را «دروغ قرن» و نه معامله قرن توصیف و تأکید کرد ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و قدس و فلسطین را با طرح‌های اقتصادی و مالی معاوضه نخواهد کرد.

واکنش شخصیت‌های فلسطینی به نشست ناکام بحرین/ از «نه» به توطئه معامله قرن تا «دروغ قرن»

«جمیل مزهر» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه ملت فلسطین با توطئه معامله قرن مقابله و آن را خنثی می‌کند، تأکید کرد دستی را که به سوی حقوق و اصول ثابت فلسطین دراز شود قطع خواهیم کرد.

هزاران نفر از فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه نیز در شهر‌های الخلیل، بیت لحم، جنین، نابلس، طولکرم، سلفیت و قلیلیه با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعار‌های ضدصهیونیستی به برگزاری نشست بحرین اعتراض و آن را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار