پیگیری برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران

معاون وزیر کار گفت: برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران تصمیمات خوبی اتخاذ شده و پیگیر این موضوع هستیم.

پیگیری برای افزایش حقوق و دستمزد کارگرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، میرهادی قره‌سیدرومیانی معاون وزیر کار در جلسه بررسی مشکلات کارگری استان کرمان با اشاره به اینکه در دنیا چند نظام حقوق داریم که مورد اهمیت کارگری است گفت: جایگاه کارگر در نظریه اسلام بسیار مقدس است.

وی با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است و کارگران در این زمینه نقش بسیار بااهمیتی برعهده دارد گفت: تعریف واقعی کار و کارگر هنوز در جامعه ما وجود ندارد و باید این قانون به‌روز شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید به این باور برسیم که اصلاح قوانین حوزه کار و کارگری می‌تواند به بهبود وضعیت آن‌ها کمک کند افزود: دست افرادی که مطالبه درست و دقیق دارند را می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه مسئولان امانتدار جامعه کارگری هستند گفت: باید باور کنیم که موضوعات کارگران موضوعات اجتماعی است و تکریم کارگر تکریم جامعه است.

قره‌سیدرومیانی با اشاره به اینکه مصوبات این جلسه را با جدیت پیگیری می‌کنیم افزود: برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران یک جلسه طولانی تشکیل شد و در نهایت تصمیمات خوبی اتخاذ شد و پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد گفت: وجود همه تحریم‌ها و مشکلات دلیل نمی‌شود به مسائل توجه نکنیم و حتما مطالبات کارگران را پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه در استان کرمان ۴۷۰ هزار بیمه شده کارگر و ۱۵ هزار بازنشسته فولاد داریم اظهار داشت: ۴۸۰ معدن در استان کرمان فعالیت می‌کند و جمعیت کارگران معادن ما بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین شغل‌ها، کار در معدن است و بیش از ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعالیت می‌کند افزود: ۴۹ هزار کارگر ساختمانی در استان کار می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه سالی ۵ هزار پرونده روابط کاری در استان تشکیل می‌شود گفت: در دو ماهه اول سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد تعداد متقاضیان بیمه بیکاری استان کرمان کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در بحث امنیتی وجود کویر و اتباع بیگانه مشکل‌ساز شده است عنوان کرد: ۳۰۰ هزار اتباع بیگانه افغانستانی در استان کرمان زندگی می‌کنند که بخش زیادی از بازار کار ما را درگیر کرده است.

بصیری با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیارد تومان وصولی کار از اتباع بیگانه در استان کرمان در سال گذشته بوده که باید این پول به استان کرمان برگردد گفت: تجمعات کارگری در استان کرمان بسیار کاهش پیدا کرده و مشکلات آن‌ها در فضای همدلی حل شده است.

انتهای پیام/ ت

معاون وزیر کار در جلسه بررسی مشکلات کارگری کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۰:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
امروز ۵ فروردین ۹۹ هست تا الان حقوق اسفند ماه ۹۸ را خدماتی های شرکتی دادگستری دریافت نکردند ایا کسی هست مشکلات مارا حل کند چرا مملکتمون روز به روز بدتر میشه چرا مردمو بیشتر از این آزار میدین تورو خدا مشکلاتمونو حل کنید بسه