نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: صلح حاصل تسامح، تمدن و مداراست و باید علما را در هر جای دنیا جمع کرد تا صلح برقرار باشد.

توحید باید در تمام زندگی وجود داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین یونسی نماینده ویژه رئیس جمهور در کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز که صبح امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار کرد: اساس همه ادیان اسلامی توحید است و توحید جلوه‌های مختلفی دارد؛ جلوه اجتماعی توحید برگزاری چنین همایش‌هایی است، یعنی هم زیستی، زیست اسلامی و تجلی توحید در جامعه.

وی بیان کرد: توحید در بین انسان‌ها نماد زندگی اخلاقی و انسانی است، مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی است که به آن زندگی مسالمت‌آمیز می‌گویند و در این بین جنگ، برخورد، افراط گری، توهین، مطلق پنداری و رد کردن دیگران، عدم بردباری آثار شرک است.

یونسی ادامه داد: اگر توحید در جامعه نماد پیدا کند یعنی زندگی صلح، آشتی، بردباری و تحمل در جریان است، آن‌گونه که پیامبر (ص) در حیاط پربرکت خود تمام گروه‌های مختلف را با کلمه توحید ملتهب کرد.

گرایش به اسلام با اخلاق حسنه

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: صلح حاصل تسامح، تمدن و مداراست و باید علما را در هر جای دنیا جمع کرد تا صلح برقرار باشد.

وی بیان کرد: اخلاق حسنه یک مسلمان است که اسلام را می‌تواند جذب کند؛ شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلام راهی جز دعوت نیست و راهی جز اخلاق برای زندگی وجود ندارد.

یونسی ادامه داد: برای اسلام راهی جز دعوت نیست و خشونت، رد، دعوا و غیره جایی در اسلام ندارد؛ ما مامور هستیم که کفار را هم تحمل کنیم، کفاری که ما را قبول ندارند و سر جنگ ندارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: اسیر تعصبات قومی، مذهبی، دینی و سیاسی هستیم که همه این‌ها آثار شرک است؛ گرفتاری‌هایی که داریم آثار شرک است، ما شاهد اجلاس‌های هستیم که علیه اسلام و به نفع اسرائیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار