تلاش‌ها برای مهار آتش در ارتفاعات باشت ادامه دارد/ بسیج ۱۵۰ نفر برای اطفاء حریق/ علت آتش سوزی در دست پیگیری است

آتش سوزی ارتفاعات خان احمدباشت که از دیروز آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

سیدمسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت درگفت وگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: این آتش سوزی که از بعدازظهر دیروز از منطقه ماهور باشت (کوه مورد) آغاز و به کوههای خان احمد در بخش بوستان کشیده شد بود از همان ابتدا به همت نیروهای مردمی و اداره منابع طبیعی و محیط زیست مهار شد.

سیدمسعود حسینی افزود: باتوجه به حجم زیاد و خشک بودن علفها و وزش باد شدید، پس از ساعتی دوباره آتش سوزی آغاز شد.

وی ادامه داد: از دیروز بعدازظهر و امروز نیروهای امدادی به وسیله بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان هم در منطقه آتش سوزی کوههای خان احمد گفت: گروههای امدادی از استان در قالب سه اکیپ واکنش سریع به تعداد ۲۱ نفر از بامداد امروز (ساعت ۳ امروز) درمنطقه حضور یافتند و با استفاده از تجهیزاتی مثل دمنده ها مشغول مهار آتش هستند که امیدواریم تا بعد از ظهر این آتش سوزی مهار شود.

حکمتیان افزود: مردم در زمان تفریح در طبیعت ورانندگان درهنگام رانندگی بعداز کشیدن سیگار نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین آتش سوزیها واز بین رفتن منابع طبیعی و جنگلها نباشیم.

وی ادامه داد: وسعت و علت آتش سوزی توسط کارشناسان درحال پیگیری است.

شایان ذکر است بیش از ۱۵۰ نفر از دیروز تاکنون مشغول مهار این آتش سوزی هستند.

در این آتش سوزی یکی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مصدوم شد که با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ جاده ای باشت (دوراهی کته) پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهیدرجایی گچساران منتقل شد.

انتهای پیام/د

ادامه تلاش ها برای مهار آتش در ارتفاعات باشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.