در ابلاغیه وزارت علوم آمده است؛

ممنوعیت چاپ کاغذی پایان نامه‌ها از سال تحصیلی جدید

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: از سال تحصیلی آینده چاپ کاغذی پایان نامه‌ها حذف و ممنوع می‌شود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از آنان خواست تا از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع ساختن چاپ کاغذی پایان نامه‌ها و موارد مشابه اقدام کنند.

در متن بخشنامه یادشده آمده است: «در راستای سیاست‌های دولت و با توجه به نامه شماره ۹۷/۱۰۰/۴۵۴۲۳ تاریخ ۱۱ بهمن ۹۷ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و نیز با عنایت به عزم دستگاه آموزش عالی در کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در مصرف کاغذ و دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز و همچنین با توجه به نقش آموزش عالی در بهینه‌سازی رفتار‌های صحیح در جامعه، لازم است کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع کردن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها / رساله‌ها، گزارش‌های علمی، گزارش‌های درسی و یا تکالیف آموزشی رایج در همه مقاطع و رشته‌ها اقدام کنند.

شایان ذکر است، تشخیص موارد استثناء (مصادیقی که امکان نشرِ الکترونیکی آن وجود ندارد) بر عهده دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

قوانین چاپ پایان نامه در سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد کریمی بهرنگ
۱۲:۵۰ ۰۶ تير ۱۳۹۸
با لحاظ مزایای موضوع در خصوص گزارش ها و تکالیف درسی نمیتوان به شمول آن به رساله و تز هم تاکید کرد. گروه و دانشکده باید در این خصوص تصمیم بگیرند و البته استاد راهنما نیز. بررسی و ارزیابی تز و رساله اگر چه در سیستم راحت نیست ولی نگهداری نسخه رساله و تز توسط راهنما غیرقابل انکار است. لذا بهتراست عنوان گزارش با دقت بیان شود. نکته مهم آن است که علاوه بر کلیه مراکز تحت نظارت وزارت عتف ، مجموعه دانشگاه ازاد هم حتما باید به سامانه درج اطلاعات تز و پروپوزال در ایرانداک ملحق شود. چالش کلیدی، موضع کپی کاری تز در مراکز مختلف نیز با این رویکرد الکترونیک به حداقل می رسد و در این مسیر،نرم افزار های مدرن همانندجو نیز باید با مشارکت معا.نت آموزشی و پژوهشی وزارت علوم در اختیار کلیه مراکز دانشگاهی قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
اگه خيلي راس ميگين و به فكر كم كردن مصرف كاغذ هستين كتاباي درسي دانشجوها رو تو اينترنت بزنين كه اين بيچاره ها مجبور نشن دار و ندارشونو برا خريد كتاباي درسي بدن
آخرین اخبار