فتاحی:سازمان لیگ در کنار باشگاه‌ها است/ ویلموتس فقط برای فیفادی اردو می‌خواهد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: همان‌طور که از قبل گفتیم و امروز هم اعلام کردیم سازمان لیگ کنار تیم‌هاست و مقابل آن‌ها قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه نشست آسیب‌شناسی رقبت های لیگ برتر که با حضور سرمربیان حاضر در این رقابت‌ها برگزار شد اظهار کرد: چهارمین سالی است که نشست آسیب‌شناسی لیگ برتر برگزار می شود، برخی از تیم‌ها سرمربی ندارند اما می‌توانستند برای نشست امروز کمک مربی‌شان را به نشست بفرستند. برخی از مربیان تیم‌ها هم در جلسه شرکت نکردند و در مجموع جلسه بهتر از سه چهار سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: از مربیانی که در این جلسه شرکت کردند تشکر می کنیم و نظرات مربیان را برای تقویم مسابقات گرفته‌ایم و به طور حتم از آن استفاده خواهیم کرد. همان‌طور که از قبل گفتیم و امروز هم اعلام کردیم سازمان لیگ کنار تیم‌هاست نه در مقابل آن‌ها.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ بیان کرد: با توجه به بازی‌های ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا تقویم مسابقات به مربیان داده شد اما بازی‌های لیگ در شرایطی برگزار خواهد شد که ورزشگاه‌ها به لحاظ امنیتی شرایط بهتری را داشته باشند.

فتاحی افزود:ما از ۵۰ درصد ورزشگاه‌ها بازدید کرده‌ایم و تا روز سه‌شنبه هفته آتی از سایر ورزشگاه‌ها بازدید و ایرادت را اعلام خواهیم کرد. تمام ورزشگاه‌ها باید شرایط فروش بلیت‌های الکترونیکی، گیت‌ها و اتاق کنترل دوربین‌ها و دیگر موارد را داشته باشند و در صورتی که این مسائل حل شود سراغ کیفیت چمن و نورافکن‌های ورزشگاه خواهیم رفت.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره استفاده از سیستم VAR در بازی‌های لیگ بیان کرد: قانون فیفا اجازه نمی‌دهد هر باشگاهی که خواهان این موضوع باشد از آن استفاده کند و در کل بازی‌های لیگ باید از VAR بهره ببریم. قرار است در خصوص استفاده از این سیستم جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری برگزار کرده و تصمیم بگیریم. هدف‌مان این است که بهترین تصمیم را بگیریم.

فتاحی در مورد اینکه قرار بوده ویلموتس یا نماینده‌ای از کادر فنی تیم ملی در جلسه امروز حضور شود گفت: این خبر را از کجا آورده‌اید که قرار بوده ویلموتس در این جلسه حضور داشته باشد؟! سؤال بی مورد نپرسید تا جواب بیهوده نگیرید! جلسه امروز آسیب‌شناسی لیگ برتر با حضور سرمربیان بود. هر چیزی روال قانونی خودش را دارد. وقتی این سؤال را بپرسید، فردا می‌گویند حتما ویلموتس احترام نگذاشته و به این جلسه نیامده است. ما امروز بحث آسیب‌شناسی لیگ برتر را داشتیم و نظرات سرمربیان را در مورد تقویم مسابقات گرفتیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: در همه جای دنیا به این شکل است که برای تقویم مسابقات ابتدا بازی‌های تیم ملی، تیم امید و سپس لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و در ادامه بازی‌های لیگ‌های رده‌های پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود. امسال چهار فیفادی و مقدماتی جام جهانی را برای تیم ملی داریم که خدا را شکر ویلموتس تنها بازی‌های فیفادی را برای برگزاری اردو خواسته است. برای بازی‌های فیفادی برخی باز‌ه‌ها سه یا چهار روزه است. از طرفی، بازی‌های حساس تیم امید برای صعود به المپیک را داریم و قرار شده است که هر زمان که تیم ملی اردو داشته باشد، تیم امید نیز اردو و بازی‌های تدارکاتی برگزار کند.

فتاحی در واکنش به این سؤال که سال گذشته نیز برخی مربیان در اینگونه نشست‌ها شرکت نکردند، اما در جریان مسابقات به تقویم لیگ انتقاد داشتند، گفت: از هشت باشگاهی که در جلسه امروز شرکت نکردند هنوز پنج باشگاه سرمربی ندارند. اگر دوستان سرمربی‌شان می‌آمد و نظرات‌شان را می‌دادند، استفاده می‌کردیم. در سال گذشته گفتیم که وقتی در این جلسات شرکت نکرده‌اید حق اعتراض ندارید، اما اگر باز هم پیشنهادی داشتید، استفاده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

جلسه آسیب شناسی لیگ برتر با غیبت مربیان هشت تیم برگزار شد


انتهای پیام/

اظهارات فتاحی در حاشیه نشست آسیب‌شناسی لیگ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.