وزیر نیرو در لرستان:

تصفیه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب شبانه روز/۱۴ تصفیه خانه بزرگ آب وارد مدار می‌شود/ احتمال آبگیری سد کمندان

وزیر نیرو گفت: ۱۴۳ تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا اردکانیان وزیر نیرو عصر امروز در آیین کلنگ زنی تصفیه خانه شهر ازنا اظهارداشت: طرح تصفیه خانه ازنا صد و چهل وسومین تصفیه خانه آب است که در کشور افتتاح می‌شود وا کنون ظرفیتی بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب در شبانه روز توسط این تصفیه خانه‌ها آب با کیفیت برای هموطنان عزیز تدارک می‌شود.

وی افزود: از این حیث جا دارد که از همه دست‌اندارکاران و همکاران خودم در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی، مدیران استانی، نماینده دولت در استان، نمایندگان و همه کسانی که در مراحل مختلف شکل گیری چنین طرح‌هایی نقش و سهم دارند تا ما به چنین روزی برسیم تشکر و قدردانی کنم.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از مشاوران و پیمانکاران ساخت تصفیه خانه‌ها عنوان کرد: مجموعه طرح‌ها و نیاز‌های عرصه صنعت آب و برق در استان لرستان به جد مد نظر ماست و به طور یقین با یک تاکید بیشتری به ویژه در دو سال پیش رو تا پایان دولت دوازدهم مسائل استان لرستان را در وزارت نیرو دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم در لرستان دارد به جهات و دلایل مختلف یک عقب ماندگی در پیگیری طرح‌ها وجود دارد که سعی می‌کنیم حتی المقدور هم در ارتباط با تخصیص آب و هم سرعت دادن به طرح‌های در دست اجرا از جمله سد کمندان جبران مافات شود و امیدواریم راه‌اندازی طرح‌های دیگر و این سد هرچه سریعتر به مرحله آبگیری برسد.

اردکانیان گفت: فراموش نکنیم که لرستان در تامین آب یکی از استان‌های تولیدکننده است منتهی در ابتدای سال ۹۲ یعنی ابتدای دولت تدبیر و امید ما یک سد در سطح استان در دست بهره‌برداری داشتیم، اما در این دولت ۴ سد دیگر با ظرفیت ۴۲۰ میلیون متر مکعب به مدار بهره‌برداری آمد.

وی تصریح کرد: ۹ سد در دست ساخت است و امیدواریم ۴ تا از این سد‌ها حتما تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد، ولی طرح‌های بزرگ‌تری مد نظر است و جلسات اولیه‌ای برای این طرح‌ها داشتیم که جلسات منظم‌تری را با همکاران و استاندار خواهیم داشت و نمایندگان را نیز در جریان پیشرفت بررسی‌ها و پیگیری‌ها قرار خواهیم داد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بنده و همراهانم امروز و فردا مهمان شما هستیم و در این فاصله زمانی ۱۳ طرح مربوط به وزارت نیرو به بهره‌برداری می‌رسد و یا به تعبیری افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح تصفیه خانه آب، تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی شهری و روستایی و طرح های مربوط به صنعت برق را از دیگر برنامه‌های خود در استان برشمرد و اظهارداشت: در مجموع یکصد و ۹۰ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود.

اردکانیان افزود: در همین عرصه‌ها و در شهرستان‌های مختلف استان حدود ۴۴۰ میلیارد تومان طرح کلنگ زنی می‌شود که امیدواری ما این است که در پرتو این مجموعه تحرکات آنچه که مد نظر همه ماست و فصل مشترک ماموریت و وظایف همه ما یعنی ارتقا سطح رضایت مندی مردم است حاصل شود.

وی عنوان کرد: سطح رضایت مندی مردم یا احساس رضایت در مردم به عوامل مختلفی وابسته است که یکی از آن‌ها رفع تبعیض‌هاست یا حداقل عدم احساس تبعیض. ما نشان دادیم ملتی هستیم که در شرایط سختی و تنگی هم تاب آوری و سازگاری بالایی داریم البته مشروط بر اینکه همان تنگ دست و سختی عادلانه توزیع می‌شود.

اردکانیان بیان کرد: امیدواری ما این است که شرایط عمومی کشور هم به گونه‌ای باشد که بتوانیم با کمک هم تاب‌آوری جامعه را بالا ببریم و یکی از ابزارش هم شیوه‌های طرح مسائل و دنبال کردن آن است.

وی تصریح کرد: برخورد نمایندگان مردم در مجلس به ویژه در ایام اخیر، سختی‌ها و مضیقه‌هایی که برای مردم فراهم بود در عین حالی که صدای بلند مردم و بازتاب دهنده مسائل بودند، اما توجه به این نکته دقیق و ظرفیت هم داشتند که کارگزاران دولت در اجرای وظایف و ماموریت‌هایشان نیازمند این احساس هستند که همه ما هدف مشترکمان افزایش رضایت مندی مردم است و این ادب و آداب پیگیری است که قطعا تاثیر به‌سزایی در راندمان کار و در پیش برد کار‌ها دارد.

وزیر نیرو ضمن خدا قوت به همه دست اندرکاران استان خاطرنشان کرد: از مسئولان بابت کاهش مشکلات هم وطنان آسیب دیده از سیل که در این ایام به صورت شبانه روزی داشتند تشکر می‌کنم و مجموعه شرایط به گونه‌ای پیش برود که دولت بتواند در زمان مقرر به وعده‌های خود عمل کند و ما روز به روز شاهد رونق و توسعه استان لرستان باشیم.

۱۴ تصفیه خانه بزرگ آب وارد مدار می‌شود/ احتمال آبگیری سد کمندان

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح یکصد و چهل و سومین تصفیه خانه بزرگ آب کشور در شهرستان ازنا گفت: تا پایان امسال ۱۴ تصفیه خانه آب دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

رضا اردکانیان همچنین با اشاره به افتتاح تصفیه خانه آب شهر ازنا گفت: این تصفیه خانه برای جمعیتی معادل دوبرابر جمعیت فعلی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب ازنا با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: در حال حاضر با احداث یک آب بند در ۲۰ کیلومتری تصفیه خانه آب مورد نیاز برای تصفیه تدارک دیده می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با آبگیری سد کمندان به شکل دائم آب مورد نیاز برای تصفیه و توزیع تدارک دیده می‌شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه یکصد و چهل و سومین تصفیه خانه بزرگ آب در کشور است که از این تعداد بخش عمده‌ای در دولت‌های پس از انقلاب به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: تا پایان امسال این امکان را داریم ۱۴ تصفیه خانه دیگر را به مدار بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه جمعیت الان ازنا ۴۰ هزار نفر است و تصفیه خانه بزرگ آب ازنا برای ۸۰ هزار نفر جوابگو است و از نظر طراحی برای افق ۱۴۲۵ طراحی شده است، در خصوص وعده‌های داده شده برای آبگیری سد کمندان تصریح کرد: همه وعده‌هایی که داده شده و می‌شود براساس پیش بینی نسبت به مقدورات و امکانات کشور است، شرایط پیش رو انشاالله شرایط مهیا باشد وعده‌ها در زمان خود محقق می‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در مورد سد کمندان وظیفه داریم همه سعی خود را بکنیم، ان شاء الله هرچه زودتر به مرحله آبگیری برسد، یادآور شد: اگر این امکان باشد که تا پایان امسال آبگیری شود بسیار پیشرفت خوبی است.

انتهای پیام/م

بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب شبانه روز تصفیه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.