باید فشار خون ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان اندازه‌گیری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید فشار خون ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان اندازه‌گیری شود که تا پایان هفته گذشته به آمار ۷۰۰ هزار نفر رسید و استان اصفهان از برنامه تعیین شده جلوتر است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: بر اساس طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باید فشار خون ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان اصفهان اندازه‌گیری شود که تا پایان هفته گذشته به آمار ۷۰۰ هزار نفر رسید و استان اصفهان از برنامه تعیین شده جلوتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: امیدواریم به عددی بیشتر از هدف تعیین شده برسیم چرا که جمعیت هدف این طرح ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد بالای ۳۰ سال هستند، اما در برنامه تعیین شده، رسیدن به ۵۰ درصد از این رقم به عنوان هدف تعیین شده است.

وی تأکید کرد: از مردم دعوت می‌کنم تا فشار خون خودشان را در یکی از پایگاه‌های سیار، مراکز بهداشت و درمان یا بیمارستان‌ها ثبت کنند تا در صورتی که به فشار خون بالا مبتلا هستند شناسایی و درمان شوند.

چنگیز خاطرنشان کرد: در طول اجرای این طرح مواردی با فشار خون در وضعیت بسیار خطرناک گزارش شد که فرد اطلاع نداشت و بلافاصله بستری شد چراکه در غیر این صورت دچار سکته مغزی می‌شد.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار