مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مشاهده ملخ در شهر کرمانشاه ناشی از جابه‌جایی ملخ‌های باقی مانده در مزارع خشک شده به مناطق خنک است و تهاجمی نیستند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فرهاد شریفی با اشاره به اینکه در چند روز آینده و با آغاز فصل برداشت به طور طبیعی تعدادی از ملخ‌ها به مناطقی از شهر کرمانشاه مهاجرت می‌کنند گفت: اخباری در فضای مجازی مبنی بر حمله ملخ‌ها به باغات، زمین‌های توت‌فرنگی، گوجه و خیار در روستای شمشیر پاوه  متشر شد  که کارشناسان به منطقه اعزام شدند، اما هیچ خبری از حمله ملخ‌ها نبود و در واقع این خبر صحت نداشت.

وی با بیان اینکه امسال در سطح ۱۳۵۰ هکتار از اراضی استان با این آفت مبارزه شد افزود: تراکم آفت ملخ شکم بادمجانی که بومی منطقه هستند در امسال نسبت به سال گذشته کمتر بود و، چون بعد از تخم‌گذاری از بین می‌روند اکنون به صورت محدود در استان مشاهده می‌شود.

شریفی با بیان اینکه ملخ‌های بومی در مراتع هستند و خسارتی به اراضی و باغات وارد نمی‌کنند عنوان کرد: سم مقابله با این آفت به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

انتهای  پیام/ز

 

ملخ‌های بومی خسارتی به اراضی و باغات وارد نمی‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.