در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیاردی جاعلان چک‌های بین بانکی در پایتخت

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ جاعل چک‌های بین بانکی در شهر تهران خبر داد.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیاردی جاعلان چک‌های بین بانکی در پایتختسرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انهدام باند چک‌های جعلی، اظهار کرد: بار‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم که چک‌های بین بانکی از اشخاصی دریافت شود که آشنا هستند و یا متقاضیان چک‌های بین بانکی در زمان انجام معاملات با حضور در شعب بانک‌ها، فرآیند دریافت این چک را از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود:  جاعلان در این پرونده به صورت مبتدی چک‌های بین بانکی را جعل کرده و مالباختگان در صورت توجه بیشتر می‌توانستند تقلبی بودن این چک‌ها را تشخیص دهند.


بیشتر بخوانید: جاعل حرفه‌ای چک‌های بانکی را شناسایی کنید + عکس


سرهنگ تقی پور با بیان اینکه شهروندان باید در زمان انجام معاملات خود چک‌های بین بانکی را از شعب بانک‌ها دریافت کنند، تصریح کرد:  متهمان این پرونده برای فرار از چنگال قانون در زمان غروب آفتاب و همزمان با پایان یافتن روز این کار را انجام می‌دادند تا با اتمام زمان فعالیت بانک‌ها جهت اخذ استعلامات از سوی خریداران، زمان را بخرند و از محل متواری شوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری ۴ جاعل چک‌های بین بانکی، گفت: میزان مالی کلاهبرداری متهمان این پرونده ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار