اجبار به پرداخت وجه کمک به مدرسه در مدارس اردبیل غیرقانونی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هرگونه اجبار به پرداخت وجه کمک به مدرسه در سطح استان اردبیل اقدامی غیرقانونی و مغایر با دستور آموزش و پرورش است.

حسین برزگر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل اظهار داشت: اجبار والدین دانش‌آموزان به پرداخت وجه مشخص و نامعین کمک به مدرسه در تمامی مدارس استان اقدامی غیرقانونی بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه چند مورد محدود به آموزش و پرورش گزارش شده است، افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن و بلافاصله پس از وصول گزارش آموزش و پرورش استان اخطار جدی به متخلفان صادر کرد که در صورت تکرار دوباره، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه میانگین سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۷ درصد و در کشور ۲ درصد است اضافه کرد: میانگین جهانی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۲۰ درصد است، اما در کشور ما این رقم در سال گذشته ۱۱.۲ درصد بوده و در بودجه ۹۸ افزایش تا ۱۴ درصد می‌باشد.

برزگر با تاکید به اینکه بودجه استان‌ها متمرکز است، اظهار کرد: عملا میزان بودجه تعیین شده هر استان در اختیار استان نیست و در بودجه ۹۸ نیز به مانند سال‌های گذشته رشد ۲۰ درصدی افزایش حقوق تمامی کارکنان در نظر گرفته شده که تا به اکنون مقادیری از این بودجه اختصاص یافته است.

وی مشارکت اولیا در هزینه‌های مدارس را اقدامی مناسب دانست و تصریح کرد: این اقدام باتوجه به اینکه در زمره اقدامات قابل تحسین از سوی اولیای دانش‌آموزان بوده، اما در این راستا نباید هیچگونه اجباری از سوی هیچ یک از مدارس به دانش‌آموزان یا ولیِ آن‌ها تحمیل شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان روند ثبت‌نام اینترنتی برای خرید کتب مدارس در مقاطع مختلف را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اقدام به خرید اینترنتی کتاب تا حدودی تخلف در این زمینه و گرانفروشی را مهار کرده است و امیدواریم در این زمینه هیچ تخلف دیگری در راستای اخذ حق بیمه نیز صورت نگیرد.

به گفته برزگر حق بیمه برای تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم به صورت میانگین ۱۰ هزار تومان می‌باشد.

وی اخذ هرگونه وجه کمک به مدرسه، حق ثبت نام یا حق بیمه اضافی از چارچوب و مبلغ معین در مدارس استان را اقدامی خودسرانه از سوی مدیران و معاونان مدارس دانست و افزود: از تمامی والدین و اولیای دانش‌آموزان تقاضا داریم در صورت مشاهده چنین تخلفی مراتب را سریعا به آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام نمایند.

انتهای پیام/س

پرداخت وجه کمک به مدرسه از جانب والدین اجباری نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.