ترکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دهه ۶۰ یادآور اقدامات تروریستی منافقین است/ هرکس عکس امام را در مغازه‌اش نصب می‌کرد، سوژه ترور می‌شد

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه دهه شصت را یادآور اقدامات تروریستی منافقان دانست.

اکبر ترکان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و سابقه جنایت‌کارانه آمریکا در اقدامات تروریستی نظیر فاجعه مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران گفت: افرادی که سال‌های اول انقلاب را به یاد می‌آورند، می‌دانند ترور زمانی آغاز شد که منافقین نسبت به نیرو‌های انقلابی شروع به عملیات‌های خیابانی کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم عادی به دست منافقان مورد ترور و اقدامات ناقض حقوق بشری قرار گرفتند، تصریح کرد: این مسئله تا جایی ادامه داشت که اگر فردی عکس امام را در مغازه خود نصب می‌کرد تبدیل به سوژه ترور می‌شد، ما بسیار شهید خیابانی داریم که این افراد کارگر، شاگرد و کاسب بودند؛ موضوعی شاید برای بسیاری از افراد قابل باور نباشد.

ترکان با بیان اینکه گفت: در سال ۶۰ بنی صدر به منافقین موقعیت‌های بیشتری داد، در خرداد همان سال ما شاهد اوج گیری این ترور‌ها در خیابان بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در تشریح جنایت منافقین در روز هفتم تیر گفت: سازمان مجاهدین خلق تعداد بسیار زیادی عملیات ترور را انجام داد که یکی از آن‌ها فاجعه هفتم تیر بود، در آن روز جلسه حزب جمهوری اسلامی برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: در آن جلسه بسیاری از مقامات کشور اعم از وزرا، نمایندگان مجلس و افراد تاثیر گذار کشوری حضور داشتند، منافقین تعداد زیادی از نیرو‌های موثر انقلاب از جمله شهید بهشتی، چهار وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس را به شهادت رساند؛ البته تعدادی هم زنده از زیر آوار بیرون آمده و به آن‌ها شهدای زنده هفتم تیر می‌گویند.

ترکان با اشاره به ترور‌های متعدد در خرداد ۶۰ گفت: در همان روز‌ها جنایت دیگری اتفاق افتاد و شهید رجایی و شهید باهنر در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند، درجنایتی دیگر می‌توان به ترور شهید قدوسی دادستان کل کشور اشاره کرد؛ هفت تیر به خاطر تعداد شهدای زیاد به یاد مانده، اما باید دقت داشته باشیم که تمامی سران کشور در معرض عملیات ترور بوده اند.

ترکان با بیان اینکه نیرو‌های فکری از دست رفته غیر قابل جبران است، گفت: شهادت برخی از افراد در جمهوری اسلامی ایران غیرقابل جبران است، آن ظرفیت‌ها از دست ما رفت و برای همیشه برای ما یک ضایعه بزرگ می‌ماند.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل اینکه بسیاری از افراد آن روز‌ها را ندیده و به یاد ندارند، ما باید هر ساله آن روز هارا برای مردم بازگو و یادآوری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار