نقدی بر عملکرد دو تیم مازندرانی در فوتبال ساحلی؛

یکی در رویای صدر و دیگری در پی دوری از قعر

موج سواران نوشهر و شهریار ساری در دوازده هفته گذشته به ترتیب با کسب ٢٤ و ١٠ امتیاز در رتبه چهارم و هشتم جدول ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لیگ فوتبال ساحلی هفته به هفته منظم و بدون هیچگونه وقفه پیگیری می‌شود و به دلیل ذات جذاب این ورزش و نیز حتمی بودن پیروزی یک تیم در بازی، با استقبال نسبتا مناسب هواداران مواجه می‌شود.

با آمدن موج سواران به لیگ برتر، مازندران هم در کنار استان‌های یزد و بوشهر دارای دو تیم در لیگ ١٢ تیمی شد تا سه استان به تنهایی ٥٠ درصد لیگ برتر را تشکیل دهند.

نیم فصل اول با قهرمانی و نایب قهرمانی تیم‌های قدرتمند یزدی یعنی گلساپوش یزد و ایفا اردکان با ٢٧ و ٢٤ امتیاز به پایان رسید و در پایین جدول هم ملوان بندر گز با تنها هفت امتیاز قعرنشین شد.

موج سواران؛ رویای بزرگیست قهرمانی

نوشهری‌ها در اولین حضور خود حسابی گل کاشتند و تا اینجای کار یعنی هفته دوازدهم، ۶۶/۶ درصد از امتیازات را مال خود کردند.

موج سواران هرچند بعد از پیروزی در هفته اول دو بازی را به شهریار و پارس جنوبی واگذار کرد، اما از هفته چهارم تا نهم شش پیروزی متوالی کسب کردند تا جاییکه خود را در قامت یک مدعی به لیگ معرفی کردند.

اما سه هفته‌ای است که نتایج سینوسی به سراغ تیم تازه وارد مازندران آمده و دو باخت در بیست و یک روز تجربه کردند تا رویای قهرمانی شان کمی دور شود.

موج سواران توانست تا به اینجا با ٨پیروزی و ٤تساوی کسب شده، نتایج در خور توجهی را رقم بزند و تنها با تفاضل گل پایین‌تر نسبت به ایفا اردکان در رده چهارم بایستد، اما با توجه به سخت‌تر شدن بازی‌ها و قدرت تیم‌های رقیب از جمله گلساپوش و پارس جنوبی که ملی پوشان زیادی را هم در ترکیب خود می‌بینند، احتمال قهرمانی سفید و سبزپوشان کمرنگ به نظر می‌رسد اگرچه با توجه به اختلاف ٦امتیازی نباید ناامید بود.

نتایج موج سواران در ١٢ هفته گذشته پ ش ش پ پ پ پ پ پ ش پ ش بود که اگر بخواهیم ریتم نتایج نوشهری‌ها در سه هفته اخیر را ملاک قرار دهیم، هفته سیزدهم مقابل شهریار که نیم فصل دوم برای جبران نتایج بد دور نخست آمده، نوبت پیروزی آنهاست.

شهریار؛ بی ثبات و نامطمئن، اما سقوطی نه!

شهریار یکی از تیم‌های قدیمی لیگ نوپای فوتبال ساحلی، با از دست دادن مهره‌های اصلی خود از جمله پیمان حسینی و محمد مرادی و به کارگیری بازیکنانی که سابقه فوتبال ساحلی نداشتند، دچار ضعف‌های زیادی در بازی‌های لیگ شد.

ساروی‌ها لیگ را با شکست آغاز کردند، در هفته دوم در ضربات پنالتی برنده دربی مازندران مقابل موج سواران شدند، اما بعد از این پیروزی خانگی ٤ هفته پیاپی فقط باختند تا نگرانی‌ها راجع به آینده این تیم شدت بگیرد.

از هفته هفتم تیم اسرافیل قربانی یک بازی می‌برد و هفته بعدش می‌بازد که این روند نشان می‌دهد تیم او به ثبات لازم نرسیده است.

شهریار در دوازده هفته گذشته تنها ۲۷/۷ درصد امتیازات را از آن خود کرد و با ١٠ امتیاز در رتبه هشتم جدول جای گرفته است، رتبه‌ای که با در نظر گرفتن بضاعت این تیم آن چنان هم فاجعه بار نیست.

به نظر می‌رسد در نیم فصل دوم شخصیت تیمی شهریار به واسطه حضور در لیگ برتر در سالیان گذشته، حمایت هواداران، بازگشت بازیکنانی نظیر محمود علیجانی و جذب دو بازیکن خارجی آن‌ها را از سقوط دور و برای ایستادن در پله بالاتر جدول رهنمون خواهد کرد.

نتایج شهریار در ١٢ هفته گذشته ش پ ش ش ش ش پ ش پ ش پ ش بوده و با توجه به روند تیم که از هفته هفتم یکی در میان می‌برند و می‌بازند، هفته سیزدهم باید به پیروزی برسند، که البته در مقابل موج سواران با انگیزه و میزبان کار سختی پیش رو خواهند داشت.
حامد گلی
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار