کمک رسانی ۳۶۰ هزار دلاری مردم لبنان به سیل زدگان خوزستان/بازسازی ۱۱۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده+تصاویر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: محموله‌های کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ارزش ۳۶۰ هزار دلار از سوی خیرین لبنان برای حمایت از سیل زدگان خوزستان وارد این استان شد.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هم اکنون محموله های کمک های مردمی لبنان برای حمایت از سیل زدگان خوزستان با حضور برجاوی, نماینده خیرین کشور لبنان وارد استان شد.

وی افزود: ارزش کمک‌های نقدی و غیرنقدی مذکور را ۳۶۰ هزار دلار برآورد شده که ۱۶۰ هزار دلار آن بصورت کمک‌های نقدی و ۲۰۰ هزار دلار آن در قالب کالا‌ها است.

حمایت مردم لبنان از سیل زدگان خوزستان

موصلی اذعان داشت: وجوه نقدی برای بازسازی و بهسازی ۱۱۰ واحد مسکونی عمدتا ایتام، زنان سرپرست خانوار با مشکلات اقتصادی اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمک‌های واصله از کشور لبنان مختص مددجویان کمیته امداد نیست، بلکه نیازمندان در اولویت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان داشت: همچنین بسته‌های کالای خانگی شامل؛ یخچال، اجاق گاز، فرش و سایر لوازم ضروری نیز به خانوار‌های سیل زده و تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد.


حمایت مردم لبنان از سیل زدگان خوزستان

کمیته امداد امام خمینی(ره)، یکی رویش های نظام مقدس اسلامی

حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی رویش های نظام مقدس اسلامی، کمیته امداد است که به فرمان امام خمینی(ره) این حرکت بسیار خداپسندانه رخ داد.

وی بیان کرد: الحمدالله نوع نهاد‌های انقلابی در ایران در سایر کشور‌هایی که بر محور مقاومت کار‌های خود را تنظیم می‌کنند کپی برداری شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد اذعان داشت: یکی از کشور‌هایی که در بحث رویش‌ها بسیار موفق عمل کرده، کشور لبنان است که خوشبختانه طی سال‌های متمادی در بحث رسیدگی به نیازمندان و محرومان تلاش می‌کنند.

امام جمعه اهواز در ادامه افزود: در جریان سیل اخیر، کشور لبنان حضوری پررنگ و موثری داشته که امروز هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی را برای کمک به سیل زدگان ارسال کردند و به گونه‌ای که ۱۱۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده را می‌توان بازسازی و بهسازی کرد.

حمایت مردم لبنان از سیل زدگان خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: کمک های مردمی که از سوی مردم ولایتمدار کشور لبنان رسیده، ان شاءالله امروز در مناطق متعدد سیل زده توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: از همکاری و حمایت های حجت الاسلام شیخ حسن نصرالله و تمامی مردم فهیم و دلسوز لبنان تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام/گ

کمک کشور لبنان به مردم سیل زده خوزستان

 
 
 
 
برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.