مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

آغاز عملیات انتقال حجاج از ۲ روز آینده/ جابه جایی سالانه ۳۰ میلیون مسافر هوایی با وجود تحریم‌های آمریکا

دهقان زنگنه گفت:عملیات انتقال حجاج از ۲ روز آینده آغاز می‌شود و تمام حجاج با ناوگان هوایی ایرانی پرواز خواهند داشت.

جابجایی سالانه ۳۰ میلیون مسافر علی رغم تمامی تحریم‌های آمریکا بر صنعت هوانوردی ایران / آغاز عملیات حجاج از ۲ روز آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تورج دهقان زنگنه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد آماج حمله ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و با جلوگیری از پرواز جمهوری اسلامی ایران به نیویورک در سال ۵۸ تحریم‌های این کشور علیه صنعت هوانوردی ایران شروع شد، گفت: پس از آن سال این کشور با هدف قرار دادن هواپیمای پرواز ایرباس به شماره ۶۵۵ در ۱۲ تیر  ۶۷ اوج جنایت و دشمنی خود را به ایران ثابت کرد.

وی افزود: در آن سال این کشور با به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بی گناه از جمله ۲۷۴ مسافر و ۱۶ خدمه پرواز عملیات وحشیانه خود را علیه ایران نشان دادند.


مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دردآورتر و تأسف‌آورتر آن بود که متأسفانه آمریکا به فرمانده این ناو مدال شجاعت داد  و بعد از آن به رده‌های بالاتری ارتقا پیدا کرد.

زنگنه اظهار کرد: دشمنان ما به ویژه دولت آمریکا تصور می‌کنند با تحریم صنعت هوانوردی می‌توانند ما را از استفاده این تکنولوژی بی بهره کنند و یا به طور کامل  از استفاده این صنعت محروم کنند، اما متخصصان متعهد ما با درایت و هوشمندی نه تنها هدف دشمنان را از بین بردند بلکه با عزم جهادی خود و استواری این هدف آن‌ها را از بین بردند و  همواره شاهد پیشرفت‌های روز افزون در این صنعت بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: چک‌ها و بررسی های فنی هواپیمایی که تماماً توسط مستشاران خارجی امکان داشت تا آخرین رده نگهداری توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر جابجا می‌شود و هم اکنون بیش از ۳۰۰ فروند ناوگان هواپیمایی داریم ، سالانه حدود صد‌ها نیروی آموزش دیده و متخصص را در این صنعت تربیت می‌کنیم.

زنگنه اظهار کرد: با راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در تلاشیم که صنعت هوانوردی خود را ارتقاء دهیم و این اقدام تنها با همت و استواری بر مشکلات انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی این اقدامات از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های ما در عرصه هواپیمایی غیرنظامی کشور است و این در حالی است که کشور آمریکا در چند سال پیش بر بد عهدی خود استوار بوده و از برجام خارج شده است.

وی اظهار کرد: آمریکا با خارج شدن از برجام مانع همکاری با شرکای تجاری، خارجی و سیاسی ایران با کشور‌های همسایه شده، اما ما با اتخاذ تدابیر درست نهایت تلاش خود را برای خدمت رسانی به مسافران انجام خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امسال هم کشور عربستان کارشکنی‌های بسیاری در انتقال عملیات حجاج انجام داده است، اما ما با تمام تلاش خود سعی خواهیم کرد این عملیات را به نحو احسن انجام دهیم.

زنگنه اظهار کرد: عملیات انتقال حجاج ظرف دو روز آینده شروع می‌شود و تمامی حجاج با ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز خواهد کرد که در این زمینه از همکاری دولت، نمایندگان مجلس و تمام ارگان‌های سازمان هواپیمایی کشور تشکر می‌کنیم.

وی در پایان گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی فرودگاه بندرعباس به فرودگاه پرواز ۶۵۵ نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

تغییر نام فرودگاه بندرعباس به پرواز ۶۵۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار