اجرای ۱۳۸ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در فارس

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: همزمان با دهه کرامت، ۱۳۸ ویژه برنامه فرهنگی در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جابر مهدیار مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در  نشست خبری، اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت، ۱۳۸ ویژه برنامه فرهنگی در استان فارس اجرا می‌شود.
وی، عزیمت خادمان امام رضا به شهرستان‌های سراسر استان، جشن‌ها و گردهمایی‌های مداحان، سخنرانی‌ها و مسابقات با موضوع ترویج فرهنگ رضوی، سرکشی خادمان از بیماران در بیمارستان‌ها و جشنواره خدمت و مسابقات زورخانه‌ای را از مهم‌ترین این برنامه‌ها بیان کرد.

 مهدیار ادامه داد: در ویژه برنامه ورزشی در دو امداد، دوندگانی از مرز شلمچه به فارس و سده اقلید به عنوان قدمگاه امام رضا می‌روند و از جاده طریق الرضا (ع) به سمت حرم امام رضا عزیمت می‌کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: در همایش علمی بررسی و تحلیل تاریخی طریق الرضا در مرودشت، مسیرامام رضا از مدینه تا خراسان و علل توقف در طول مسیر به صورت علمی بررسی می‌شود.

مهدیار با بیان این که شب شعر رضوی در نی‌ریز و کرسی تلاوت قران کریم کشوری در لار هم در این‌ایام برگزار می‌شود افزود: معصومه‌های بهشت که مربوط به استعدادیابی دختران نوجوان، اشتغال آفرینی برای بانوان به منظور خودکفایی خانواده‌ها و نشست‌های معرفتی ویژه بانوان، کاروان زیارت اولی ها، کاروان زوج‌های نیازمند و دوره آموزشی و بازآموزی خادم‌یاران، از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

وی از توسعه کلاس‌های مهدالرضا در فارس خبرداد و گفت: تا پایان امسال تعداد این کلاس‌ها که ویژه کودکان۴ تا ۶ ساله است از ۱۱۰ به ۲۰۰ می‌رسد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با بیان این که خدمت کریمانه و توسعه فرهنگ رضوی دو محور اساسی آستان قدس است افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان فارس در چرخه خادم یاری امام رضا (ع) قرار گرفتند.

مهدیار تصریح کرد: باتوجه به وضعیت هموطنان در استان‌های سیل‌زده بیشتر فعالیت‌های خدماتی وعمرانی و اشتغال‌زایی آستان قدس به سمت این استان‌ها سوق داده شده است.

انتهای پیام/م

اعلام  برنامه های دهه کرامت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.