پیش‌بینی شکست ترامپ در کسب آرای الکترال کالج در انتخابات ۲۰۲۰

یک مرکز آمریکایی که پیش‌بینی‌اش درباره پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان درست از آب درآمده بود، هم‌اکنون اعلام کرده است ترامپ در کسب آرای الکترال کالج شکست خواهد خورد.

پیش بینی شکست دونالد ترامپ در کسب آرای الکترال کالج در انتخابات ۲۰۲۰به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی یک الگوی پیش بینی انتخابات در آمریکا، دونالد ترامپ -رئیس جمهور این کشور- در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در کسب آرای الکترال کالج شکست خواهد خورد. این الگوی پیش بینی پیشتر پیروزی حزب دموکرات را در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان پیش بینی کرده بود.

راشل بیتکوفر، مشاور رئیس مرکز «واسون برای سیاست عمومی» در دانشگاه کریستوفر نیوپورت با استفاده از یک الگو پیش بینی کرده است که ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شکست خواهد خورد. نتایج این الگو که روز گذشته منتشر شد، نشان داد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌تواند تنها ۱۹۷ آرای الکترال کالج کسب کند. این در حالی است که نامزد حزب دموکرات موفق به کسب ۲۷۸ رأی  الکترال کالج خواهد شد.

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی الکترال کالج احتیاج دارند. بیتکوفر اعلام کرد ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از جمله ایالت‌های کلیدی هستند که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در آن‌ها شکست خواهد خورد. وی همچنین تأکید کرد که محبوبیت پایین ترامپ در میان احزاب مستقل هم بر نتایج انتخابات آتی آمریکا تأثیرگذار خواهد بود.

الگوی بیتکوفر زمانی که توانست پیروزی حزب دموکرات را در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کند، مورد توجه زیادی قرار گرفت. الگوی بیتکوفر در آن زمان پیش بینی کرده بود که دموکرات‌ها ۴۲ کرسی را کسب خواهند کرد. در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸، دموکرات‌ها موفق به کسب ۴۰ کرسی در مجلس نمایندگان شدند. در آن زمان هیچ کدام از مراکز پیش بینی نتوانسته بودند چنین پیش بینی دقیقی را ارائه دهند.

علاوه بر پیش بینی راشل بیتکوفر، نتایج نظرسنجی‌های اخیر هم حاکی از آن است که نامزد‌های حزب دموکرات می‌توانند در انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ را شکست دهند و در بیشتر این نظرسنجی‌ها جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما از دیگر نامزد‌های حزب دموکرات پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
شاید آمریکاییا فهمیدن این بابا سر همه شون رو به باد فنا میده
آخرین اخبار