در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شبکه های معاند در مقابله با فرهنگ اسلامی نتیجه نخواهند گرفت/ما در پویانمایی دیر شروع کردیم اما سرعتمان خوب است

لیوانی

لیوانی گفت:ما در پویا نمایی دیر شروع کردیم اما سرعتمان به سمت پیشرفت خیلی خوب بوده و جایگاه بین المللی ما در بین  رده پنجم و ششم دنیاست.

محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولیدات شبکه بی بی سی در حوزه کودک  و نوجوان  اظهار کرد: قاعدتا منابعی که شبکه های معاند مانند بی بی سی در اختیار دارند چه از لحاظ مالی و کیفیت منابع بسیار غنی  و وسوسه کننده است و منابع مالی وسوسه کننده ای برای تولیدکنندگان عرصه کودک دارند، اما ما معتقدیم چون نیت آنها ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است، قطعا نتیجه نخواهند گرفت البته هنرمندان ما نسبت به گذشته با تجربه تر از آن هستند که به دام شبکه ای مثل بی بی سی بیافتند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: رسانه ملی سرمایه گذاری خوبی در حوزه پویانمایی کودکان و نوجوانان کرده است، حتی در برخی از حوزه های پویانمایی ما با کمبود نیروی کار مواجه شده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم براساس فرهنگ و داشته‌هایمان آثار جذاب تولید کنیم. تلاش دشمنان در عرصه تبلیغات اصلا اتفاقی عجیب نیست و آن ها مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید، همانطور که در دیگر عرصه ها نابود شدند در این مسیر هم هرچه زورآزمایی کنند ناامید خواهند شد.

وی ادامه داد:تلاش آن ها، ما و تولیدکنندگان ما را نسبت به تولیدات پاک ایرانی مصمم تر می کند که در این زمینه با تمام توان کار کنیم و چیزی که قرار است خوراک شبکه ای مثل بی بی سی برای فرزندان ما باشد قطعا مناسب کودکان و نوجوانان ایرانی نیست.

رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره افزایش جذابیت های بصری تولیدات پویانمایی در کشور بیان کرد: شکی در این نیست که جذابیت های بصری در آثار خارجی به خوبی احساس می شود، حتی مقام معظم رهبری در برخی از حوزه ها به این موضوع اشاره کردند که ما در خیلی از حوزه ها دیر وارد میدان شدیم از این رو عقب ماندگی ما به این دلیل نیست که ما توانایی نداریم. در پویانمایی هم به این شکل است، ما دیر شروع کردیم اما سرعتمان به سمت پیشرفت خیلی خوب بوده و جایگاه بین المللی ما در بین  رده پنجم و ششم دنیاست.

وی ادامه داد: اگر تمام دنیا حضوری بیست و چند ساله دارند و به این سطح رسیده اند، ما حدود ۵ تا ۷ سال است که خود را به معیار‌های جهانی رسانده ایم و شما شاهد هستید، آثار تولیدی ما در سطح بین المللی پخش می شود. این سرعت و همتی که جوانان ما در عرصه پویانمایی دارند حتما بر تولیدات شبکه‌ای مثل بی بی سی غلبه خواهد کرد.

لیوانی گفت:ما نگران توطئه‌های غربی نیستیم و مخاطب ما نشان داده است که هر وقت ما تولید خوبی داشتیم استقبال نه در داخل بلکه از کشور‌های خارجی هم بازخورد مثبت داشتیم.


بیشتر بخوانید: تدارک ۴۱ ساعت برنامه پویانمایی برای تابستان ۹۸/«شکرستان» با شعار سال به شبکه های اجتماعی می آید


وی با اشاره به تولیدات پویانمایی در عرصه دینی و قرآنی گفت: اعتقاد ما این است که پویانمایی یک رسانه و فرمی است که خیلی راحت‌تر می‌تواند حوزه‌های قرآنی را پوشش دهد. آن افقی که ما در نظر داریم رسیدن به تولیدات پویانمایی پاک و اسلامی است؛ بنابراین تولیدات قرآنی و تولیدات دینی همیشه باید در بخش تفکیک ناپذیر ما در اولویت هایمان وجود داشته باشد.

چشم انداز ما رسیدن به تولیدات پویانمایی پاک و اسلامی است؛ بنابراین تولیدات قرآنی و تولیدات دینی همیشه باید در بخش تفکیک ناپذیر ما در اولویت ساخت آثار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در یکی دو سال گذشته با تاکیداتی که رهبر انقلاب در بحث تربیت نسل قرآنی داشتند و دستوراتی که از سوی معاونت سیما به ما رسید جلسات ویژه‌ای را از ابتدای سال ۹۸ در شورای اندیشه ورزی را به شکل مداوم پشت سر گذاشتیم و با حضور دوستان و تجربه‌ای که در این شورا  بدست آورد به این نتیجه رسیدیم که تولیداتمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به اولین تولید قرآنی این مجموعه «فرمانروایان مقدس» بیان کرد: اولین قصه و مجموعه «فرمانروایان مقدس» به تهیه کنندگی آقای دهستانی انجام شد که هنوز هم بعد از ۲۰ سال روی آنتن است. البته در ادامه طراحی شکل گرفت که ما در حوزه‌های مختلف، نه فقط در مناسبت‌های خاص بلکه در طول زمان به صورت مستمر قصه‌های قرآنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: داستان زندگی پیامبران فضایی برای پویانمایی است که مخاطبان عام را در برمی‌گیرد. مجموعه «من و آقاجان» با پرداختن به سبک زندگی دینی و قرآنی یکی دیگری از تولیدات قرآنی این کشور است که ان‌شاءالله در سال آینده در ۱۵ قسمت به روی آنتن می‌رود.

لیوانی در پایان با اشاره به همراهی طلاب و علمای حوزه علمیه قم در تولیدات قرآنی مرکز پویانمایی صبا یادآور شد: ما این کار را وظیفه و کاری دلی و جهادی می‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار