نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید مشکلات اعضای سازمان های مردم نهاد به مسئولان منتقل شده تا بیشتر حمایت شوند.

ضرورت انتقال مشکلات اعضای سمن‌ها به مسئولانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آیت الله شعبانی، امام جمعه همدان در دیدار اعضای انجمن سازمان های مردم نهاد استان همدان با اشاره به حیطه فعالیت‌های این سازمان‌ ها یادآور شد: فعالیت‌های موفقی که در سمن‌ها رخ می‌دهد نشان دهنده حضور فعال مردم در عرصه فعالیت‌های اجتماعی است.

آیت الله  شعبانی خطاب به اعضای سمن‌ها افزود: حضور همه شما در این عرصه قابل تقدیر است، اما نباید فراموش کنیم که باید از سمن‌هایی که دارای فعالیت بیشتری نسبت به دیگر سمن‌ها هستند بیشتر حمایت کرد و آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری کرد.

وی با بیان اینکه نباید به این حد اکتفا کنیم که همه کار‌ها را دولت انجام دهد، خاطر نشان کرد: نقطه مثبتی که اعضای سمن‌ها نسبت به برخی از مدیران و مسئولان دارند این است که به صورت مستقیم با مردم مواجهند و از نزدیک با مشکلات موجود آشنایی دارند.

امام جمعه همدان کم کاری برای مسئولان را نقطه ضعف آن‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم روزی برسد که دغدغه‌های اعضای سمن‌ها به مسئولان نیز منتقل شود و آن‌ها نیز برای رفع مشکلات باتمام وجود به میدان بیایند.

وی بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای طرح های شهری همدان تاکید کرد و گفت: توجه به این مقوله از آسیب‌های بعدی ناشی از اجرای طرح پیشگری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان وجود هدف در سازمان‌های مردم نهاد را بسیار مهم خواند و گفت: گاهی اوقات توجه به اهداف فرعی ما را از رسیدن به اهداف اصلی باز می‌دارد و نباید در مسیر تحقق اهداف به هدف اولیه اکتفا کرد.

آیت الله شعبانی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از طرح هایی که در زمینه‌های شهرسازی و در راستای رشد شهر‌ها اتفاق افتاده دارای پیوست فرهنگی نیست و همین موضوع سبب شده نه تنها مشکلات از بین نرود بلکه گاهی باعث بیکاری و ایجاد مشکلات دیگر نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه سمن‌ها در این زمینه باید ورود کنند و در قسمت مطالعه و تحقیقات، برنامه ریزی‌های دقیقی انجام دهند، اظهار داشت: در کمک به نیازمندان گاهی اوقات باید پولی به فقرا داده شود و گاهی اوقات نیاز است تا شغلی را برای آن‌ها ایجاد کنیم که این تشخیص به عهده سمن‌ها و نیکوکاران  است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: از آن جایی که سمن‌ها دارای شاخه‌های متفاوتی هستند، در زمینه مسایل تخصصی از حقوق حیوانات گرفته تا آسیب‌های اجتماعی و موضوعات دیگر نیازمند تعاملات و همکاری‌های بیشتری هستیم.

انتهای پیام/ج

تعامل با سازمان های مردم نهاد برای رفع برخی مشکلات ضروری است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.