تأکید استاندار تهران بر تلاش همه جانبه نهادهای مختلف جهت حل معضلات اجتماعی

استاندار تهران بر تلاش هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف در زمینه کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از دستگاه‌های متولی سفر نظیر راهداری‌ و پلیس راهور انتظار داریم تا مثل همیشه به وظایف خود عمل کنند تا شاهد تلفات کمتری باشیم.

وی افزود: در بدو ادغام جلسات اعلام کردیم که این طرح کارشناسی شده نیست، به همین منظور آیین نامه‌ای را به استانداران در سراسر کشور ارسال کردیم تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف این آیین نامه، نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند تا با یکدیگر هم اندیشی کنیم.

استاندار تهران گفت: یکی از نقاط ضعف این آیین نامه این است که استاندار و روسای تمامی دستگاه‌ها در جلسه حضور دارند، اما مصوبات این جلسه باید به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

محسنی بندپی با بیان این که کارگروه اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که در مسائل اجتماعی ۲۰ سال دچار غفلت شده‌ایم، باید تمام توان خود را به رفع مشکلات اجتماعی معطوف کنیم.

وی افزود: در آیین نامه ادغام جلسات کمترین اختیار را به فرمانداران داده‌اند و به عنوان یکی از مصوبات نخستین جلسه اجتماعی تشکیل جلسه متناظر شهرستانی به ریاست فرماندار را اعلام می‌کنم.

استاندار تهران تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این کارگروه می‌توان اقدامات مناسبی را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تهران انجام داد.

محسنی بندپی گفت: برخی از استانداران از حضور در جلسات متعدد گلایه داشتند و آیین نامه ادغام جلسات را غیرمفید ارزیابی کردند، البته این آیین نامه نقاط مثبت فراوان هم دارد و به مرور کارگروه ها وضعیت مطلوبی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار