روزانه ۵۰۰ هزار لیتر به عشایر اصفهان آبرسانی می شود

مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: با توجه به افزایش میزان دما روزانه ۵۲۵ هزار لیتر به عشایر این استان آبرسانی می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر اصفهان اظهار داشت: این مقدار آب به وسیله تانکر در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، البته حجم آبرسانی در صورت افزایش گرما، بیشتر خواهد شد و مشکلی از این حیث نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش‌های مناسب در ماه‌های گذشته سطح مرتع در منطقه را بیشتر کرد و پیش بینی می‌شود میزان تولیدات عشایر نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یابد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان با اشاره به طرح هویت گذاری دام سبک و سنگین تصریح کرد: این طرح مزایای زیادی دارد که مهمترین آن جلوگیری و یا کاهش دام خواهد بود، از سوی دیگر دام‌های مولد را بهتر می‌توان حفظ کرد و در مجموع سبب بهتر شدن وضع تولید عشایر خواهد شد.

اسفندیاری با بیان اینکه قاچاق دام کمتر از سوی عشایر انجام می‌شود، گفت: این قشر از جامعه ارزش دام را بسیار بهتر درک می‌کنند بنابراین قاچاق و فروش غیرمجاز کمتر در بین آن‌ها رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز معادل ۲۸ درصد نیاز منطقه، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل، ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند، همچنین در طول سال تولید بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع صنایع دستی انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این قبیل بخشی از درآمدشان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

قاچاق دام کمتر از سوی عشایر انجام می‌شود

برچسب ها: آب ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.